Open menu

Πρόγραμμα Comenius
Επίσκεψη στο Algemesi Ισπανίας
Διάρκεια: από 11 – 16 Φεβρουαρίου 2013

Εκπαιδευτική Ομάδα
1. Εκπαιδευτικοί: Παρασκευή Μαδιά , Σταυρούλα Αλεξάκη, Κωνσταντίνος Κοτίνης
2. Μαθητές: Κωνσταντία Κούκουνα, Κλεοπάτρα Στούμπου, Ιωάννης Κολοβός και
Αλέξανδρος Μαμασούλας.

1. Δευτέρα, 11.02.2013: Αναχώρηση από Αγρίνιο, νωρίς το πρωί για την προγραμματισμένη πτήση από Αθήνα στις 02.00 μ.μ. πτήση για Ζυρίχη και αλλαγή αεροπλάνου για πτήση στη Βαλένθια. Άφιξη στη Βαλένθια, από αεροδρόμιο στο σιδηροδρομικό σταθμό και στη συνέχεια στην πόλη Algemesi. Σε λίγες στάσεις και διάρκεια μισής ώρας με το τρένο, άφιξη στην πόλη. Στο σταθμό ανέμεναν οι οικογένειες που θα φιλοξενούσαν τους μαθητές μας κατά τη διάρκεια παραμονής τους στην Ισπανία. Εντύπωση μας προκάλεσαν η θερμή υποδοχή, η διάθεση φιλοξενίας και η έκφραση καλοσύνης και φροντίδας που έδειξαν από την πρώτη στιγμή. Τακτοποίηση των καθηγητών στο ξενοδοχείο, που απείχε 5 km από την πόλη.

2. Τρίτη, 12.02.2013: Νωρίς το πρωί, επίσκεψη στο σχολείο που συμμετείχε στο Πρόγραμμα. Στη συνέχεια με τα πόδια επίσκεψη στο Museu Valencia de la Festa. Εκεί, όλες μαζί οι αποστολές, δάσκαλοι και μαθητές παρακολούθησαν μια ταινία μικρού μήκους για την ιστορία της θρησκευτικής γιορτής που γίνεται κατ΄έτος το Σεπτέμβριο στην πόλη με πανδημική συμμετοχή. Ξενάγηση στο Μoυσείο. Επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης και υποδοχή από το δήμαρχο. Δόθηκαν αναμνηστικά δώρα. Στη συνέχεια και με τα πόδια όλοι οι επισκέπτες οδηγήθηκαν σε μεγάλο εργοστάσιο συσκευασίας πορτοκαλιών, αφού όλη η περιοχή έχει απέραντα περιβόλια με πορτοκάλια, τα φημισμένα Valencia. Όλες οι αποστολές εντυπωσιάστηκαν από την παρακολούθηση όλων των σταδίων της τυποποίησης των πορτοκαλιών πριν την έξοδό τους στην αγορά. Ακολούθησε γεύμα σε κοντινό εστιατόριο με παραδοσιακή παέλια. Το απόγευμα, όλες οι αποστολές ταξίδεψαν περίπου μία ώρα στην πόλη Xativa όπου έγινε και ξενάγηση σε όλα τα μέρη που παρουσίαζαν ιστορικό ενδιαφέρον (μουσείο, φρούριο, τείχη, ιστορικό κέντρο, παλιές εκκλησίες). Περπάτημα στην πόλη και επιστροφή στο ξενοδοχείο.

3. Τετάρτη, 13.02.2013: Νωρίς το πρωί από το ξενοδοχείο στο σχολείο όπου έγινε συνάντηση όλων των εκπαιδευτικών των αποστολών, παρουσίαση εργασιών, συντονισμός και προγραμματισμός των επόμενων ενεργειών. Έγινε ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων μεταξύ των αποστολών. Στο χώρο εστίασης του σχολείου, υπήρχε μπουφές με φαγητά κι εκεί γευμάτισαν οι εκπαιδευτικοί όλων των αποστολών. Απόγευμα ελεύθερο για τους εκπαιδευτικούς όλων των αποστολών. Όλοι επισκέφτηκαν την Valencia. Πρώτη γνωριμία με την πόλη, περπάτημα στους δρόμους της και εντοπισμός των σημείων ιστορικού ενδιαφέροντος στην πόλη. Επιστροφή στο Algemesi και στο ξενοδοχείο.

ispania0

4. Πέμπτη, 14.02.2013: Επίσημη επίσκεψη όλων των αποστολών στη Valencia. Επίσκεψη στο δημαρχείο, υποδοχή από τον αντιδημάρχο. Προσφορά δώρων. Στη συνέχεια ξενάγηση από ξεναγό του Δήμου στο ιστορικό κέντρο, περιδιάβαση της πόλης και όλων των σημείων ιστορικού ενδιαφέροντος, Επίσκεψη στον καθεδρικό ναό Cathedral of Valencia Ο καθεδρικός της Βαλένθια είναι χτισμένος στον χώρο που προϋπήρχαν ναοί. Ο ναός χτίστηκε στο τέλος του 13ου αιώνα και φυσικά από τότε έχει υποστεί εκατοντάδες τροποποιήσεις και προσθήκες μέχρι την σημερινή του εικόνα. Στη συνέχεια επίσκεψη Ciudad de las Artes y las Ciencias. Σχεδιασμένο από των διάσημο Βαλενθιάνο αρχιτέκτονα Santiago Calatrava που σχεδίασε και το ολυμπιακό στάδιο της Αθήνας για το 2004, η πόλη των τεχνών και της επιστήμης είναι ένα σύμπλεγμα 3 κτιρίων. Περιλαμβάνει το ημισφαίριο-Imax θέατρο, το μουσείο επιστήμης είναι ένα τεράστιο κτίριο που μοιάζει με διαστημόπλοιο του Star Trek και ένα από τα καλύτερα ενυδρεία του πλανήτη στα οποία φιλοξενούνται τροπικά και μεσογειακά ψάρια. Επιστροφή στο Algemesi. Ακολούθησε διασκέδαση σε χώρο του σχολείου με τη συμμετοχή των μαθητών του σχολείου και των μαθητών όλων των αποστολών, δασκάλων αλλά και γονέων, οι οποίοι έφεραν τοπικά εδέσματα. Εκεί έγινε παρουσίαση των εργασιών των μαθητών όλων των αποστολών.

5. Παρασκευή, 15.02.2013 Αναχώρηση το πρωί από το Algemesi για Valencia και από εκεί με τρένο αναχώρηση για Βαρκελώνη. Απογευματινή ξενάγηση με τους μαθητές μας στην πόλη: στην Sagrada Familia, έργο κατατεθέν του διάσημου αρχιτέκτονα Antoni Gaudí το οποίο κατασκευάζεται ακόμα από το 1882 και δεν αναμένεται να τελειώσει τουλάχιστον πριν το 2026. Η πολύβουη Ράμπλα, είναι ένας πεζόδρομος στην καρδιά της Βαρκελώνης που συνδέει την πλατεία της Καταλονίας με το Άγαλμα του Χριστόφορου Κολόμβου στην θάλασσα. Το μνημείο του Κολόμβου βρίσκεται στο τέλος του πεζόδρομου La Rambla και είναι ένας χάλκινος στύλος Κορινθιακού ρυθμού 60 μέτρων με ένα άγαλμα του Κολόμβου στην κορυφή.

6. Σάββατο, 16.02.2013: Αναχώρηση νωρίς το πρωί από Βαρκελώνη για Ζυρίχη και από εκεί αναχώρηση για αεροδρόμιο Αθήνας. Κατευθείαν στον υπεραστικό σταθμό λεωφορείων Κηφισσού και μετάβαση στο Αγρίνιο. Άφιξη και παραλαβή των μαθητών από τις οικογένειές τους.

Συμπεράσματα ταξιδιού
Το ταξίδι στην Ισπανία στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος, κατά την κρίση της εκπαιδευτικής ομάδας που συνόδευε την αποστολή, ήταν πολύτιμο για τις πλούσιες εμπειρίες που προσέφερε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Πρώτα απ’ όλα η φιλοξενία των μαθητών και η παραμονή τους για πέντε ημέρες μέσα σε ισπανικές οικογένειες ήταν ενδιαφέρουσα γιατί τους εισήγαγε αυτομάτως μέσα στον τρόπο λειτουργίας του οικογενειακού θεσμού και σε μιαν άλλη χώρα. Έτσι αυτομάτως διευρύνονται οι ορίζοντες, συγκρίνονται οι αντιλήψεις, κατανοούνται οι νοοτροπίες, αφυπνίζονται συναισθήματα, δημιουργούνται σχέσεις. Οι μαθητές μας έδειξαν ενθουσιασμό γι’ αυτό και έδειξαν να απολαμβάνουν τη διαδικασία. Για πέντε ημέρες ενσωματώθηκαν στο ισπανικό σύστημα: ζούσαν σε μια τυπική ισπανική οικογένεια, ξυπνούσαν με τα παιδιά και πήγαιναν κανονικά στο σχολείο και παρακολουθούσαν το ημερήσιο πρόγραμμα λειτουργίας ενός άλλου σχολείου ενός διαφορετικού εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό αμέσως κινητοποιεί την κριτική τους σκέψη και αναγκάζονται να κάνουν συγκρίσεις, να εκτιμούν περισσότερο ό,τι καλύτερο διαθέτουν, να θαυμάζουν το καλύτερο και να δημιουργούν συνθήκες αφομοίωσης των καλών που έβλεπαν ολόγυρά τους.
Οι καθηγητές ακολούθησαν το πρόγραμμα όπως διαμορφώθηκε από την ισπανική ομάδα: συναντήσεις των εκπαιδευτικών αποστολών στο σχολείο, συντονισμός εργασιών, επισκέψεις και ξεναγήσεις σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος. Παρόλ’ αυτά, ίσως θα περίμεναν κάτι περισσότερο από την επίσκεψη στην Ισπανία. Δεν δόθηκε η ευκαιρία σε καμία εκπαιδευτική αποστολή να μπει μέσα σε τάξη ή να έρθει σε επικοινωνία με μαθητές έτσι ώστε να διαμορφωθεί σαφής εικόνα για τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.


Η συντάξασα την έκθεση

Παρασκευή Μαδιά, Φιλόλογος
Δ/ντρια Μ.Σ.Α.