Open menu

Δελτίο Τύπου

Το Μουσικό Σχολείο Αγρινίου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας διοργανώνει ημερίδα επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με την ευγενική χορηγία του Δήμου Αγρινίου, το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου και ώρα 9.00 π.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου.
Προσκεκλημένος ο κ. Κώστας Ντίνας, καθηγητής Γλωσσολογίας και Ελληνικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. 
Θέμα:
«Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη».


Θα χορηγηθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.

Βιογραφικό 
Ο Κώστας Δ. Ντίνας είναι καθηγητής στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Είναι απόφοιτος και διδάκτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Τμήμα Γλωσσολογίας. Ταυτόχρονα με τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο, παρακολούθησε μαθήματα στη ρουμανική, βουλγαρική και τουρκική γλώσσα στη Σχολή Βαλκανικών Γλωσσών του Ιδρύματος Μελετών της Χερσονήσου του Αίμου (ΙΜΧΑ). Έχει πολυετή διδακτική και ακαδημαϊκή εμπειρία στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπηρέτησε ως καθηγητής σε διάφορα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ως καθηγητής και διευθυντής στο Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο Κοζάνης αλλά και ως Σχολικός Σύμβουλος φιλολόγων. Έχει διατελέσει διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών και για μία τετραετία πρόεδρος του Τμήματος Νηπιαγωγών. Έχει διδάξει μαθήματα γλώσσας και γλωσσολογίας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής, στο Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και σε άλλα ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια. Το ερευνητικό του έργο έχει σχέση με τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και με θέματα σχετικά με τη νεοελληνική γλώσσα (Διαλεκτολογία - Ονοματολογία) και τις γλώσσες των Βαλκανίων. Έγραψε 15 βιβλία και έχει δημοσιεύσει πάνω από 100 άρθρα σχετικά με τη γλωσσολογία και τη διδασκαλία της γλώσσας.


Πρόγραμμα

8.30 - 9.00: Προσέλευση - εγγραφές
9.00 - 10.45: Διάλεξη του καθηγητή κ. Κώστα Ντίνα
Ο Κριτικός Γραμματισμός: θεωρητικό πλαίσιο.
 Παραδείγματα εφαρμογής των τεσσάρων αξόνων προσέγγισης ενός κειμένου στην πράξη. 
10.45 - 11.00: Ερωτήσεις - συζήτηση
11.00 - 11.30: Διάλειμμα - καφές
11.30 - 13.00: Εργαστήριο
13.00 - 13.30: Συμπεράσματα - συζήτηση

Κριτικός Γραμματισμός
Η σύγχρονη κοινωνική, οικονοµική, πολιτισµική και πολιτική πραγµατικότητα στις κοινωνίες δυτικού τύπου απαιτεί όλο και περισσότερο ανθρώπους οι οποίοι θα διαθέτουν αναπτυγµένες ικανότητες λειτουργικού και κριτικού γραµµατισµού (κριτικής εγγραµµατοσύνης). [Πρόγραμμα σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα Α΄Λυκείου]
Στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής του Κριτικού Γραμματισμού επιδιώκεται οι μαθητές: 
«… να αναπτύξουν κριτική αντίσταση σε σαφή ή υπονοούμενα νοήματα που συμβάλλουν στην καταπίεση ομάδων, στη διαιώνιση έμφυλων στερεοτύπων, σε διαφοροποιήσεις με βάση το φύλο, τη διαφορετικότητα κλπ., 
να αμφισβητούν ό,τι προβάλλεται ως κανονικό ή ουδέτερο και να είναι σε θέση να προτείνουν –μέσα από τα κείμενά τους– διαφορετικούς τρόπους θέασης ενός θέματος,
να διεκδικούν με δημοκρατικό τρόπο τα δικαιώματά τους και να πολεμούν κάθε μορφής κοινωνικό αποκλεισμό,
να μην αποδέχονται τον κόσμο που τους περιβάλλει ως στατικό πλαίσιο, δεδομένο ή ουδέτερο, αλλά ως πεδίο σε συνεχή αλλαγή και μεταβολή, ως πεδίο για τη διαπραγμάτευση ποικίλων σχέσεων εξουσίας".

Συντελεστές Ημερίδας: 
Σύλλογος διδασκόντων Μουσικού Σχολείου Αγρινίου
Διεύθυνση Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας
Δήμος Αγρινίου
Γραμματειακή Υποστήριξη: Αθανασιά Ελένη, Γεωργιάδου Κυριακή