Open menu

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΝΑΙ

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

 

Ημερομηνία 29-10-2020

Αριθ. Πρωτ. 1492

Σχ. Έτος: 2020-2021

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

« Κάστρα και Πολιτείες: Κάστρο: Ο τόπος το ορίζει, ο άνθρωπος το κτίζει »

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

48η

29-10-2020

  

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

 

ΝΑΙ

   

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

 

Μπεκούλη Ευδοξία

 

ΠΕ02

 

---

 

ΝΑΙ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

       

 

Χρήστου Αλεξάνδρα

ΠΕ02

---

ΝΑΙ

 

 

Ντάνος Πέτρος

 

ΠΕ79.01

---

 

NAI

 

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ :17 (Α2 ΛΥΚΕΙΟΥ-ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ ) ΑΓΟΡΙΑ: 10 ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 07

Συνάντηση ομάδας:

ΗΜΕΡΑ:

ΩΡΑ:

ΤΟΠΟΣ:

 

ΤΡΙΤΗ

ΤΕΤΑΡΤΗ

 

14:20 -15:00

14:20 -15:00

Βιβλιοθήκη του Σχολείου «Κωσταντίνος Χατζόπουλος»

Αίθουσα τμήματος Α2 Λυκείου

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος): ΥΠΑΡΧΕΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :

  • Κάστρα –φρούρια του Νομού Αιτ/νίας

  • Κάστρα –φρούρια νησιωτικής –ηπειρώτικης Ελλάδας

  • Θρύλοι –Μύθοι γύρω από τα κάστρα

  • Τα κάστρα στην λογοτεχνία και στην τέχνη (ζωγραφική –γκραβούρες)

  • Κάστρα και μουσική (δημοτική μουσική, λαϊκή , έντεχνη)

 

 

 

 

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

Σκοπός και στόχοι του προγράμματος είναι οι  μαθητές:

  1. να προσεγγίσουν τα Κάστρα κυρίως του Νομού Αιτ/νίας αλλά και των σημαντικότερων από όλη την Ελλάδα με τρόπο βιωματικό,

  2. να τα αντιληφθούν  ως Μνημεία Πολιτισμού,

  3. να ανιχνεύσουν την αρχιτεκτονική τους, την ιστορία τους και τη στρατηγική σημασία της θέσης τους, 

  4. να ανακαλύψουν τις επεμβάσεις  των εκάστοτε ιδιοκτητών τους,

  5. να εστιάσουν στην παλαιά και σύγχρονη μορφή και χρήση των κτηρίων τους,

  6. να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα αειφορικής διαχείρισης μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς (Επαφή με μια έκφανση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και ανάδειξη στοιχείων από το πολιτιστικό κεφάλαιο του Νομού μας και όχι μόνο)

  7. να προτείνουν τρόπους για την καλύτερη αξιοποίησή τους από τον άνθρωπο με την ένταξή τους στην καθημερινότητα, στη μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής τους αλλά και τις αλληλοεπιδράσεις με τον άνθρωπο και τις δραστηριότητές του από το παρελθόν έως και σήμερα

  8. να ασκηθούν στην ερευνητική εργασία και στην συνεργασία.

  9. να αναπτύξουν την δημιουργικότητα και την κριτική τους ικανότητα.

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

 

Ερευνητική εργασία (project) – Ομαδοσυνεργατική και Ατομική επεξεργασία

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Ιστορία -Τοπική Ιστορία- λογοτεχνία, Μουσική- Νεοελληνική Γλώσσα (Δημιουργική Γραφή)

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ

Έρευνα – γνωριμία με το λόγο-αιτία δημιουργίας κάστρων σε ιστορικούς χρόνους

2ος ΜΗΝΑΣ

Χωρισμός σε ομάδες και μελέτη της ιστορίας, αρχιτεκτονικής των 13 κάστρων του νομού Αιτ/νίας

ΚΑΣΤΡΑ ΔΗΜΟΥ ΑΝΤΡΡΙΟΥ –ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ –ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ:ΚΑΣΤΡΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ-ΚΑΣΤΡΟ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ-ΦΡΟΥΡΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

ΚΑΣΤΡΑ ΔΗΜΟΥ ΑΚΤΙΟΥ –ΒΟΝΙΤΣΑΣ-ΔΗΜΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ :ΚΑΣΤΡΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ –ΚΑΣΤΡΟ ΑΚΤΙΟΥ-ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΓΡΙΒΑ-ΚΑΣΤΡΟ ΑΕΤΟΥ-ΚΑΣΤΡΟ ΠΛΑΓΙΑΣ-ΚΑΣΤΡΟ ΕΜΠΕΣΟΥ

3ος ΜΗΝΑΣ

ΚΑΣΤΡΑ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ: ΚΑΣΤΡΟ ΠΑΡΑΒΟΛΑΣ (ΒΟΥΚΑΤΙΟ)-ΚΑΣΤΡΟ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ- ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΒΛΟΧΟΥ (ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΘΕΣΤΙΕΩΝ)

ΚΑΣΤΡΑ ΔΗΜΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ : ΚΑΣΤΡΟ ΒΑΡΝΑΚΑ-ΚΑΣΤΡΟ ΔΡΑΓΑΜΕΣΤΟΥ

Συνεργασία με Εφορεία Αρχαιοτήτων Νομού Αιτνίας

4ος ΜΗΝΑΣ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΣΤΡΑ ΣΕ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ: (ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, ΡΟΔΟ, ΜΥΡΙΝΑ, ΚΕΡΚΥΡΑ, ΜΕΘΩΝΗ,ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ, ΜΥΣΤΡΑΣ, ΠΑΛΑΜΗΔΙ, ΓΙΑΝΝΕΝΑ , ΠΑΡΓΑ, ΤΡΙΚΑΛΑ, ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ, ΚΑΡΔΙΤΣΑ , ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ , ΠΛΑΚΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΙΣΩΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΟΝΟ ΑΝ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΝ

5ος ΜΗΝΑΣ

Εμπέδωση- παραγωγή υλικού – Δημιουργική Γραφή

Συλλογή – σύνθεση υλικού

Πραγματοποίηση παρουσίασης του παραγόμενου υλικού στον χώρο του Σχολείου

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων : Δύο (2)

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Τ.Σ.Υ

Ευδοξία Μπεκούλη, ΠΕ02

Μπεκούλη Ευδοξία, ΠΕ02

Αλεξάνδρα Χρήστου, ΠΕ02

Ντάνος Πέτρος, ΠΕ79.01