Open menu

Παράρτημα 1.

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

 

ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

     

Χ

Ημερομηνία 16 - 11-2017

Αριθ. Πρωτ:2130

Σχ. Έτος: 2017-2018

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Μουσικό Σχολείο Αγρινίου

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δευτεροβάθμιας Ν. Αιτ/νίας

ΤΗΛ. 26410-53595 ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Αγρινίου

FAX 26410-44485 EmailΑυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ: Μπεκούλη Ευδοξία ΠΕ02

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Ονοματεπώνυμο: ΠΑΝΚΟΥ ΑΓΑΘΗ Ειδικότητα ΠΕ16

Τηλ. Επικοινωνίας 6948 37 22 71 ηλ. Ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ): ΝΑΙ

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ):ΟΧΙ

ΑΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: (Ονοματεπώνυμο- Ειδικότητα)

1)ΚΟΝΔΥΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ Ειδικότητα ΤΕ16

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ):ΝΑΙ

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ):ΟΧΙ

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

Ορχήστρα με Αυτοσχέδια Μουσικά Όργανα Εναλλακτικές μορφές «άτυπικης» μουσικής σε τυπικά περιβάλλοντα!” Δημιουργία παρουσίασης συλλογικής εργασίας μαθητών σε διάφορες δομές της Εκπαίδευσης.

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: των πολιτιστικών θεμάτων

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

43

7-11-2017

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

Χ

   

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : 21 ΑΓΟΡΙΑ: 15 ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 6

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:

 

ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ:

Χ

Συνάντηση ομάδας:

ΗΜΕΡΑ:

ΩΡΑ:

ΤΟΠΟΣ:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

14:30

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ;ΝΑΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :

Ως εκπαιδευτικός μέσα από τον προβληματισμό του πώς μπορώ να βελτιώσω τη μάθηση, ποιες πρακτικές χρειάζεται ν΄ αλλάξουμε ως Σύλλογος Διδασκόντων για ν΄ αλλάξει η κουλτούρα μάθησης στο σχολείο θεώρησα πως η συστηματική προσπάθεια και η συνεργασία εκπαιδευτικών- μαθητών σε ένα διαθεματικό πλαίσιο μάθησης προσθέτοντας την βιωματική εμπειρία των μαθητών (Καπετανίδου, 2006) ήταν η καλύτερη απάντηση. Με αυτό το συλλογισμό ξεκίνησα την δημιουργία του σεναρίου που θα σας παρουσιάσω.

Στην παρούσα εργασία έγινε μια προσέγγιση οργάνωσης επιστημονικού θεωρητικού υπόβαθρου για τα αυτοσχέδια μουσικά όργανα ώστε να κατασκευαστούν από ομάδα μαθητών του Μουσικού Σχολείου, να παρουσιαστούν σε αίθουσα μουσείο του Σχολείου σε όλους τους επισκέπτες αλλά και να μεταλειτουργήσουν σαν μια αυτοσχέδια μουσική ορχήστρα από τους κατασκευαστές αλλά και από άλλους μαθητές του σχολείου. Η ομάδα μέσα από εκπαίδευση σε συγκεκριμένες μέρες και ώρες κατάφερε να φτιάξει την Έκθεση Αυτοσχέδιων Μουσικών Οργάνων του Μουσικού Σχολείου με επιτυχία.

Τα νέα Προγράμματα Σπουδών ως εργαλεία για τον εκπαιδευτικό ανοίγουν νέα πεδία εμπειρίας και προϋποθέτουν υψηλού επιπέδου επαγγελματική εκπαίδευση και ανάπτυξη. Στη Μάθηση μέσω Σχεδιασμού οι μορφωτικοί στόχοι /ικανότητες που διατρέχουν όλα τα διδακτικά /μαθησιακά πεδία και αντικείμενα του νέου Προγράμματος Σπουδών αποτελούν ουσιαστικά τις αρχές σχεδιασμού και οργάνωσης της διδασκαλίας στις διαστάσεις:

Γνωρίζοντας και κατανοώντας, Διερευνώντας, Επικοινωνώντας, Συνδέοντας.

Λέξεις κλειδιά: Μέθοδος project, Βιωματική μάθηση, Μετασχηματιστική μάθηση, Αυτοσχέδια Μουσικά Όργανα, Διαδραστική μέθοδος μάθησης.

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

Σκοπό της εργασίας αυτής αποτέλεσε ή ανάδειξη των παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών όπου σχολείο και εκπαιδευτικοί βελτιώνουν τη μάθηση και οδηγούν σε μετασχηματιστική μάθηση μέσα και από την αξιοποίηση πολυτροπικών σημειωτικών συστημάτων. Η τριπλή οδός trivium , αποτελούσε τη βάση των ελεύθερων τεχνών κατά την αρχαιότητα έως τον Μεσαίωνα. Περιελάμβανε την γραμματική (σωστή γνώση γραφής και ανάγνωσης), τη διαλεκτική (ικανότητα του συλλογίζεσαι) και τη ρητορική (ικανότητα σύνθεσης λόγου και άσκησης πειθούς) (Levy, 2001). Κάτω από το πρίσμα των παραπάνω θεωριών οδηγήσαμε τους μαθητές τόσο στην ολοκλήρωση της ερευνητικής και δημιουργικής διαδικασίας, όσο και στην απόκτηση κριτικής και καλλιέργεια λόγου στην παρουσίαση του τελικού προϊόντος.

Η έκθεση αυτή είχε σκοπό:

  • τη διεπιστημονική θεώρηση,

  • τη βιωματική προσέγγιση των μαθητών με την κατασκευή οργάνων,

  • την ενθάρρυνση της μαθητικής πρωτοβουλίας,

Οι στόχοι μας ήταν να αναδειχθούν οι πρακτικές του σχολείου μας που επιδιώκουν τη βελτίωση της μάθησης.

Σε επίπεδο γνώσεων οι στόχοι μας ήταν:

• οι μαθητές να κατανοήσουν την αναγκαιότητα για ανάπτυξη και βελτίωση της μάθησης, εστιάζοντας στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα,

• να επιλέγουν δραστηριότητες για την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που έχουν νόημα για τους ίδιους,

• να οργανώσουν τη σκέψη τους αλλά και τη δημιουργικότητα τους με ροή δραστηριοτήτων που δίνουν έμφαση στη δημιουργική σκέψη και τον κριτικό στοχασμό.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Τα στάδια που ακολουθήθηκαν έγιναν σε συνεργασία και συνεννόηση του εκπαιδευτικού με την ομάδα εργασίας. Παρακάτω παραθέτουμε τη σειρά υλοποίησης της δημιουργίας- κατασκευής οργάνων για το Μουσείο.

  • Αρχικά έγινε έρευνα για τη συλλογή υλικού

  • Στη συνέχεια έγινε ενδελεχής επιστημονική έρευνα θεωρητικού υπόβαθρου για τα αυτοσχέδια μουσικά όργανα που πρόκειται να εκθέσουμε

  • Έπειτα δημιουργήθηκε χώρος όπου θα κατασκευαζόταν αλλά και θα παρουσιαζόταν στο κοινό το μουσειακό υλικό

  • Παραγωγή οργάνων από την ομάδα σε 15 περίπου δίωρα μαθήματα- συναντήσεις

  • Παρουσίαση και έκθεση οργάνων στην αίθουσα- μουσείο του Μουσικού Σχολείου παράλληλα με την συμπλήρωση μουσειοπαιδαγωγικού φυλλαδίου, αλλά και στην παρουσίαση σχολικών δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού στο φουαγιέ του Διοικητηρίου σε παιδιά- επισκέπτες αλλά και σε μαθητές άλλων σχολείων.

Περιγραφή διδακτικού σεναρίου: Ένα μέρος των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου πραγματοποιείται με την συνδρομή εκθέσεων, που είτε αποστέλλουν μουσειοπαιδαγωγικό υλικό, είτε ενημερωτικό υλικό, είτε απεσταλμένους ομιλητές αλλά σε πολλές περιπτώσεις και ένα σύνολο εκθεμάτων.

Η ιδέα ήταν μουσικολόγου εκπαιδευτικού του σχολείου, που ως αναπληρώτριας καθηγήτριας του Μουσικού Σχολείου συμμετείχε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Η συλλογή του Μουσείου βασίστηκε στην έρευνα του Εκπαιδευτικού Δημήτρη Σαρρή, για τα αυτοσχέδια μουσικά όργανα που έλαβε χώρα στην εκδήλωση Αθλητισμού και Πολιτισμού «Μαθητιάδα» κατά το έτος 2009.

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Σύνδεση με Μουσική τον αυτοσχεδιασμό και την άτυπη μορφή μουσική σε τυπικά περιβάλλοντα.

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ

Χωρισμός των συμμετεχόντων μαθητών σε ομάδες εργασίας.

Καθορισμός και ανάληψη ρόλων σε κάθε ομάδα.

Διερεύνηση του θέματος

2ος ΜΗΝΑΣ

Συγκέντρωση του υλικού. Μελέτη και επεξεργασία του υλικού κάθε ομάδας εργασίας. Αξιολόγηση του υλικού. Διδακτική επίσκεψη σε εργαστήρια ή εργοστάσια Λαϊκών κ Παραδοσιακών Οργάνων

3ος ΜΗΝΑΣ

Υλοποίηση δράσεων: Διδασκαλία ρυθμικών μοτίβων, δημιουργία ορχήστρας, ελεύθερος αυτοσχεδιασμός.

4ος ΜΗΝΑΣ

Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την άτυπη μουσική και κάνοντας χρήση των αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων την ενσωματώνουν στα τυπικά περιβάλλοντα. Παρουσίαση προγράμματος σε παιδαγωγικό συνέδριο στο Ηράκλειο Κρήτης

5ος ΜΗΝΑΣ

Παρουσίαση των εργασιών των μαθητών στη μαθητική κοινότητα, σε διαλέξεις και σε παιδαγωγικό συνέδριο.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάσταση με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα/τμ. ειδικότητάς.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

Ο Ι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Τ.Σ.Υ

ΠΑΝΚΟΥ ΑΓΑΘΗ, ΠΕ16.02 Μπεκούλη Ευδοξία, ΠΕ02

ΚΟΝΔΥΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΤΕ16

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1.α3 ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

2.α3 ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΦΩΤΙΟΣ

3.β1 ΚΑΡΓΙΟΦΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

4. β2 ΚΩΣΤΑΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

5.γ1 ΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΜΟΥΣΣΕΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

6.γ1 ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ ΑΣΠΑΣΙΑ

7.γ2 ΜΠΑΝΙΑ ΜΥΡΤΩ

8.γ3 ΝΤΑΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

9.Α1 ΓΚΟΛΦΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

10.B1 ΚΑΡΤΕΡΗ ΙΩΑΝΝΑ

11Β1 ΜΕΝΤΖΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

12.Β1 ΜΠΡΑΖΙΩΤΗ ΖΩΗ

13.Β2 ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ ΘΩΜΑΣ

14.Β2 ΦΡΑΓΚΑΘΟΥΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

15.Β2 ΠΑΠΑΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ- ΑΝΝΑ

16.Β2 ΠΙΣΚΟΠΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

17.Β2 ΣΤΕΛΛΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

18. Β2 ΦΟΥΚΑΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ

19 Β2 ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

20.Β2 ΠΑΠΑΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ- ΦΩΤΕΙΝΗ

21 Β2 ΦΛΩΡΟΣΚΟΥΦΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : 21 ΑΓΟΡΙΑ: 15 ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 6