Open menu

Σχολικό έτος 2016 – 2017

 ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ – ΚΒ’ ΣΥΝΟΔΟΣ 

6-10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

Μέσα από την παρότρυνση της καθηγήτριας του σχολείου μας, κα. Πλάκα Βασιλική, αποφάσισα να συμμετάσχω στην διαδικασία επιλογής των έφηβων βουλευτών της φετινής συνόδου και να ολοκληρώσω τις εργασίες που πρότειναν οι υπεύθυνοι του προγράμματος, οι οποίες μου πρόσφεραν κλήρους για την επιλογή μου.

 Η προετοιμασία μας για την επικείμενη σύνοδο χωρίστηκε σε δύο μέρη:

I. Χωριστήκαμε οι 300 βουλευτές σε 6 ομάδες των 50 οι οποίες ασχολούνταν η καθεμία με ένα θέμα σε συσχέτιση με τον έφηβο βουλευτή. Οι ομάδες ήταν οι παρακάτω:
Έφηβοι ενεργοί πολίτες & δημοκρατικό σχολείο
Έφηβοι ενεργοί πολίτες & ανθρώπινα δικαιώματα
Έφηβοι ενεργοί πολίτες & πολιτισμός
Έφηβοι ενεργοί πολίτες & κοινωνική αλληλεγγύη
Έφηβοι ενεργοί πολίτες & ψηφιακή εποχή
Έφηβοι ενεργοί πολίτες & περιβάλλον
Ως έφηβος - βουλευτής είχα επιλέξει τα ανθρωπινά δικαιώματα, τον πολιτισμό και το δημοκρατικό σχολείο ως επιλογές (κατά σειρά προτίμησης) και με τοποθέτησαν εν τέλει στο πολιτισμό.

 II. Μετά την τοποθέτησή μας σε ομάδες, μας δόθηκε η δυνατότητα να συζητήσουμε τα μέλη κάθε ομάδας μεταξύ μας μέσω του φόρουμ της βουλής των εφήβων. Με αυτόν τον τρόπο, προετοιμαστήκαμε μερικώς για τις συζητήσεις μας στο χώρο της βουλής.

 ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

 6 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017 

Ξεκινήσαμε από το Μεσολόγγι με σκοπό να περάσουμε από την Πάτρα και τον Πύργο ώστε να παραλάβουμε και τους βουλευτές των άλλων νομών της Δυτικής Ελλάδας και να συνεχίσουμε για την Αθήνα. Αφού κάναμε την εγγραφή μας και εγκατασταθήκαμε στα δωμάτιά μας, μαζευτήκαμε όλοι για την πρώτη μας ενημέρωση για το υπόλοιπο της συνόδου. Μετά την ενημέρωση, είχαμε τα πρώτα βιωματικά εργαστήρια (δραστηριότητες – παιχνίδια γνωριμίας) όπου εισαχθήκαμε με διαδραστικό τρόπο στα θέματα που θα μας απασχολούσαν.

 7 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

Η επόμενη ημέρα μας βρήκε ξεκούραστους και έτοιμους για τα βιωματικά εργαστήρια που θα πραγματοποιούνταν στα εξαιρετικές εγκαταστάσεις του Μουσικού Σχολείου Αθήνας. Εκεί αναλύσαμε την έννοια «πολιτισμός» μέσα από ομαδικές δραστηριότητες και συζητήσεις, ενώ αρχίσαμε να ερχόμαστε και πιο κοντά ως άτομα με την υπόλοιπη ομάδα.
Την μικρή μεσημεριανή ανάπαυλα ακολούθησε η επίσκεψή μας στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης όπου ξεναγηθήκαμε στον χώρο και είδαμε από κοντά αυτό το μνημείο αιώνων που μας χαρακτηρίζει ως Έλληνες. Έπειτα είχαμε δείπνο και το βράδυ παρακολουθήσαμε την μεγάλη θεατρική επιτυχία « Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο », μια παράσταση που μας άγγιξε όλους και μας έδωσε τροφή για σκέψη …

 8 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

Το επόμενο πρωί θυμάμαι το άγχος που είχα, καθώς θα έμπαινα για πρώτη φορά μέσα στο κτήριο της Βουλής … Φτάσαμε στο χώρο και χωριστήκαμε στις αίθουσές μας. Η ομάδα μου συνεδρίασε στην αίθουσα Αθανασίου Κ. Τσαλδάρη. Στις συνεδριάσεις της ομάδας μας, συμμετείχε και υπεύθυνος του Βυζαντινού Μουσείου ο οποίος συντόνισε την συζήτησή μας. Μετά την μεσημεριανή ξεκούραση, το απόγευμα επισκεφτήκαμε το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος όπου και μπήκαμε στο φουαγέ της Καινούργιας Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Εθνικής Βιβλιοθήκης ενώ παρακολουθήσαμε την ξενάγηση πάνω στη δουλειά του αρχιτέκτονα του έργου Renzo Piano. Το βράδυ, το Μουσικό Σχολείο Αλίμου είχε ετοιμάσει μία συναυλία Jazz & Rock στον Προαύλιο χώρο της Βουλής.

 9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

Τις συνεδριάσεις της σημερινής ημέρας θα υποδέχονταν η βιβλιοθήκη της βουλής στο πρώην δημόσιο Καπνεργοστάσιο. Κάνοντας τις τελευταίες μας συζητήσεις, επιλέξαμε τους αγορητές της ομάδας μας και τον εισηγητή της ερώτησης που θα απευθύνονταν στον Πρόεδρο της Βουλής. Το απόγευμα κάναμε και τα τελευταία βιωματικά εργαστήρια. Εγώ είχα επιλέξει το εικαστικό εργαστήρι όπου ασχοληθήκαμε με προϊόντα από τον τόπο μας και την σύνδεσή τους με τον εικαστικό τομέα. Έπειτα από ένα μικρό διάλειμμα, το βράδυ είχαμε τον Απολογισμό της Συνόδου και κλείσαμε με ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι.

 10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017 

Έτσι έφτασε σιγά σιγά στο τέλος αυτή η όμορφη εμπειρία … Το τελευταίο πρωί είχαμε τις Συνεδριάσεις της Ολομέλειας που θα γίνονταν η ανακεφαλαίωση της συνόδου, οι αγορεύσεις και οι εισηγήσεις με την παρουσία σημαντικών προσώπων της πολιτικής ζωής, βουλευτών, πρώην και νυν, και του Προέδρου της Βουλής. Ο ενθουσιασμός ξεχείλιζε από όλους μας που βρισκόμασταν μπροστά σε έναν τόσο σημαντικό χώρο που σηματοδοτεί την Δημοκρατία. Μετά τη λήξη των εργασιών, γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για το μεσημεριανό γεύμα και αναχωρήσαμε για την επιστροφή μέσα σε ένα κλίμα φορτισμένο καθώς ήταν για όλους δύσκολο να αποχωριστούμε ενώ είχαν δημιουργηθεί νέοι δεσμοί και φιλίες ανάμεσα μας.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ 
Προσπάθησα να παρουσιάσω στο κείμενο μου την εμπειρία μου καθαρά αντικειμενικά ως πρόγραμμα και τίποτε άλλο. Τώρα όμως νομίζω πως πρέπει να μιλήσω και υποκειμενικά. Το πρόγραμμα « Βουλή των Εφήβων » ήταν μια μοναδική εμπειρία για εμένα από όλες τις απόψεις. Αποκόμισα αρκετά, όχι μόνο καλά αλλά και κακά.

Το πρόγραμμα θεωρώ πως υποβιβάστηκε μερικώς καθώς άλλαξε μορφή και καταργήθηκαν πράγματα που θεωρούνταν δεδομένα. Αρχικά, η συνεδρίαση στην ολομέλεια αποτελούσε μια επιεικώς στημένη διαδικασία όπου οι ερωτήσεις ήταν συγκεκριμένες και γνωστές για τον Πρόεδρο της Βουλής, ενώ δεν δόθηκε η δυνατότητα στους έφηβους - βουλευτές να συνδιαλεχθούν με τον υπουργό παιδείας σε μία πιο ανοιχτή συζήτηση πάνω σε θέματα που αφορούν τους εφήβους όπως γίνονταν συνήθως. Ουσιαστικά, υποβιβάστηκε η έννοια του βουλευτή σε όλη την διάρκεια του προγράμματος ώστε να αποφύγουν οι παρευρισκόμενοι και οι αρμόδιοι να βρεθούν σε δύσκολη θέση. Ενώ πρέπει να επισημανθεί ότι η βουλή ων εφήβων δεν αναφέρθηκε στα ΜΜΕ όπως γίνονταν, αλλά αντίθετα δεν εμφανίστηκε πουθενά σαν να την έκρυψαν από τα μάτια του κόσμου, θεωρώντας αυτό το μεγαλύτερο επίτευγμα της φετινής συνόδου.

 Παρ’ όλα αυτά δεν παύει να είναι μία από τις καλύτερες στιγμές για την ζωή διότι έστω και από αυτά, γνωρίζεις τον κόσμο γύρω σου και βρίσκεσαι σε αφύπνιση. Σίγουρα δεν πρέπει να παρεξηγήσετε το γεγονός ότι αναφέρομαι σε αρνητικά στοιχεία, πιστεύοντας ότι δεν αξίζει η συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, είναι καλό όμως να αναφέρουμε και τις δύο πλευρές. Τελικά ένα είναι σίγουρο: Οι δυνατότητες που προσφέρει η διαδικασία αυτή είναι τεράστιες. Μαθαίνεις πληροφορίες για την λειτουργία και διοίκηση της χώρας σου, επισκέπτεσαι χώρους γνωστούς και μη, σημαντικούς ή όχι οι οποίοι σου προσφέρουν ο καθένας το δικό του στοιχείο, γνωρίζεις ανθρώπους που μπορούν να σου αλλάξουν τη ζωή, φίλους ή «αδερφούς», ανταλλάσεις απόψεις πάνω σε θέματα που σε αφορούν, αλληλεπιδράς, συμφωνείς ή διαφωνείς, γνωρίζεις καινούργιες οπτικές αλλά και προοπτικές και φεύγεις αδιαμφισβήτητα γεμάτος από ιδέες, σκέψεις και γενικότερα εμπειρίες.

Μπάδα Ερμιόνη

Μαθήτρια Β Λυκείου

 


Σχολικό έτος 2012 – 2013

Σύνοδος Βουλής Εφήβων ΙΗ'

Το σχολείο συμμετέχει στη Σύνοδο με τον έφηβο Βουλευτή Επικρατείας Καραμπέκιο Άγγελο, μαθητή της Β' Λυκείου.


Σχολικό έτος 2010 – 2011

Ο έφηβος βουλευτής Γιώργος Πατίλας γράφει την εμπειρία του στη Βουλή του 2011

Ημέρα Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου. Η ημέρα που θα πήγαινα στη βουλή των εφήβων. Η αρχή μιας εμπειρίας που θα μου μείνει αξέχαστη σε όλη μου τη ζωή. Μια εμπειρία που μόνο θετικά αποκόμισα από αυτήν. Η πρώτη ημέρα κύλισε ομαλά. Άρχισε με μια ομιλία σχετικά με το πρόγραμμα που θα ακολουθούσαμε τις επόμενες μέρες και οι πρώτες γνωριμίες από τα παιδιά από την Ελλάδα και το εξωτερικό είχαν ήδη γίνει. 
Τη δεύτερη μέρα χωριστήκαμε σε πέντε επιτροπές. Η επιτροπή μου, δηλαδή, αυτή της «δημόσιας διοίκησης, δημόσιας τάξης και δικαιοσύνης» κατευθύνθηκε στη βουλή όπου και συνεδρίασε. Η συνεδρίαση αυτή διήρκεσε πάνω από δύο ώρες με συντονίστρια τη βουλευτή Πέμη Ζούνη και είχε ως θέμα την αρχή των ίσων ευκαιριών μεταξύ ανδρών και γυναικών στον εργασιακό τομέα. Το ίδιο βράδυ ακολούθησε πάρτι για τους έφηβους βουλευτές. 
Την Κυριακή επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, καθώς και το Μουσείο. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση του Πέτρου Φιλιππίδη, ενώ αργότερα στο ξενοδοχείο ακολούθησε δεξίωση προς τιμήν μας, παρουσία του προέδρου της βουλής κ. Πετσάλνικου. 
Τη Δευτέρα, την τελευταία ημέρα, κατευθυνθήκαμε στη βουλή για την ολομέλεια. Μετά από κλήρωση ορισμένα παιδιά πήραν το λόγο και εξέφρασαν τις απόψεις τους για διάφορα πολιτικά ζητήματα. Το καλύτερο, όμως, ήταν όταν στο διάλειμμα της ολομέλειας παιδιά πήραμε το λόγο και εκφράσαμε τη δυσαρέσκειά μας για διάφορα θέματα στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου με αυτόν να μας κοιτάει σαστισμένος, ανήμπορος να τοποθετηθεί στις απορίες και στις απόψεις των 18χρονων βουλευτών. 
Κάπου εκεί τελείωσε η εμπειρία αυτή. Το μόνο που σας λέω είναι ότι αξίζει να προσπαθήσετε για να βρεθείτε στην ίδια θέση. 

Ιούνιος 2011

Αποσπάσματα από την έκθεση συμμετοχής 
του έφηβου βουλευτή Γιώργου Πατίλα

Θέμα: Ελευθερία – Δημοκρατία
1.    Ανεξαρτητοποίηση των ΜΜΕ από πολιτικά κόμματα, συνειδητοποίηση του χρέους τους, δηλαδή να κατανοήσουν ότι είναι λειτουργοί και στόχος τους είναι η σωστή πληροφόρηση των πολιτών και όχι η παραπληροφόρηση αυτών και η συγκάλυψη σκανδάλων. 
2.    Ελευθερία κίνησης των πολιτών,  το οποίο θα επιτευχθεί με την κατάργηση των καμερών από τους δρόμους και με την ελαχιστοποίηση της παρουσίας αστυνομικών δυνάμεων και ομάδων καταστολών. 
3.    Καθιέρωση και λειτουργία άμεσων δημοκρατικών και απαραίτητων δικαιωμάτων: λαϊκή αρνησικυρία, δημοψήφισμα, βέτο.
4.    Ελευθερία επιλογής στο θέμα της στράτευσης. Εφόσον οι πολίτες για διαφόρους λόγους (αντιρρησίες συνείδησης, ειρηνισμός, ασπασμός άλλων θρησκειών) δεν επιθυμούν να ενταχθούν στα σώματα στρατού, θα ήταν σωστό η επιθυμία τους να γίνει σεβαστή, χωρίς επιπτώσεις ή διακανονιστικούς όρους (προσφορά υπηρεσιών στο δημόσιο για δύο χρόνια χωρίς οικονομική ανταμοιβή).
5.    Περισσότερη ελευθερία στις φυλακές. Άνθρωποι που έχουν καταλήξει εκεί για ανούσιους λόγους προσπαθούν να επιβιώσουν κάτω από αντίξοες συνθήκες (σε κελιά μηδενικής υγιεινής και επικίνδυνα για την υγεία τους, άθλιο φαγητό), ενώ παράλληλα φιμώνονται και τις περισσότερες φορές τιμωρούνται αυστηρά και απάνθρωπα, επειδή τόλμησαν να μιλήσουν. Κανένας πολιτικός κρατούμενος.
6.     Ελευθερία στους μετανάστες. Οι πολιτικοί της χώρας δεν υιοθέτησαν ένα σωστό μεταναστευτικό πρόγραμμα. Αποτέλεσμα αυτού να εισέλθουν στη χώρα πλήθος εξαθλιωμένων προσφύγων και μεταναστών που το μόνο που ζητούσαν ήταν καλύτερες συνθήκες ζωής. Οι κυβερνήσεις, προσπαθώντας, «πρωτοτυπώντας για ακόμη μία φορά, έκλεισαν σε κτήρια – φυλακές υπέρογκους πληθυσμούς των ομάδων αυτών, στερώντας τους έτσι όλες τους τις ελευθερίες.


Σχολικό έτος 2008 – 2009

Σύνοδος Βουλής Εφήβων ΙΔ'

Το σχολείο συμμετείχε στη Σύνοδο με την έφηβο Βουλευτή Επικρατείας Γοργολίτσα Αποστολία, μαθήτρια της Γ' Λυκείου.

vouli_gourgolitsavouli_gorgolitsa2


Σχολικό έτος 2007 – 2008

ΙΓ΄ ΣΥΝΟΔΟΣ 2007 – 2008 (11- 14 Οκτωβρίου)

Η μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου Δόσιου Καλομοίρα, Βουλευτής Επικρατείας, συμμετείχε στο 1ο τμήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Εφήβων στα θέματα «Εκπαιδευτικά Συστήματα, Εξετάσεις (Εκπαιδευτικό Σύστημα, Εκπαιδευτικό Σύστημα και Α.Μ.Ε.Α., Εκπαιδευτικό Σύστημα και Μετανάστες, Εισαγωγικές Εξετάσεις στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.)».

Τιμή για το Πειραματικό Μουσικό Σχολείο Αγρινίου, που για δεύτερη χρονιά στέλνει στη Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων, Έφηβο Επικρατείας. Οι Έφηβοι Επικρατείας επιλέγονται από τα Σχολεία που έχουν πολλές δραστηριότητες, συμμετέχουν σε Προγράμματα, έχουν κοινωνικό, ανθρωπιστικό και φιλανθρωπικό έργο, κάνουν ανοίγματα στην κοινωνία και συμμετέχουν γενικά στα δρώμενα του τόπου.


Σχολικό έτος 2006 – 2007

Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου στη «Βουλή των Εφήβων».

Μαζί με άλλα 7 σχολεία απ’ όλη τη χώρα το Σχολείο μας έστειλε εκπρόσωπο τη μαθήτρια της Β΄ Λυκείου Δήμητρα Σαραντίδη, ως Έφηβο βουλευτή Επικρατείας στη ΙΑ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων.

Οι Συνεδριάσεις & εκδηλώσεις του Εκπαιδευτικού Προγράμματος έγιναν από 1 έως 4 Σεπτεμβρίου, στη Βουλή των Ελλήνων, στην Αθήνα.


Σχολικό έτος 2005 - 2006

Έφηβος επικρατείας: Σαραντίδη Δήμητρα


Σχολικό έτος 2004 - 2005

Έφηβος επικρατείας: Ιωάννα Μπακογιάννη


Σχολικό έτος 2003 - 2004

Η μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου Ρεντζέπη Ειρήνη επιλέγει για τη Βουλή των Εφήβων και μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ζορμπά, παραβρέθηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για να ενώσει την κραυγή της με την κραυγή όλης της νεολαίας, για τα καυτά προβλήματα του τόπου και της κοινωνίας μας. Το θέμα της έκθεσης που έγραψε και επιλέγει ήταν, «Ειρήνη καλεί ΕΙΡΗΝΗ».