Open menu
 
Παρουσίαση του βιβλίου «ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ»
βασισμένη στην εξαίρετη εργασία μαθητών και καθηγητών του Πειραματικού Μουσικού σχολείου Αγρινίου

Σε μια σπουδαία εκδήλωση που οργάνωσαν  οι μαθητές του Πειραματικού Μουσικού Σχολείου Αγρινίου στις  14 Ιουνίου 2010, ημέρα Δευτέρα,  το κοινό του Αγρινίου είχε την τύχη στη νέα υπερσύγχρονη αίθουσα  εκδηλώσεων του σχολείου να παρακολουθήσει την παρουσίαση του νέου βιβλίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης «Τα  Μουσεία της Αιτωλοακαρνανίας». Η έκδοση βασίστηκε στην εργασία των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου κατά τη σχολική χρονιά 2007-2008  με τίτλο «Μουσειακές διαδρομές στην Αιτωλοακαρνανία» με υπεύθυνες του  πολιτιστικού προγράμματος τις φιλολόγους κ.κ. Μπεκούλη Ευδοξία και Βασιλική Πλάκα.
Το συντονισμό και την επιμέλεια παρουσίασης της εκδήλωσης είχε η κ Πλάκα Βασιλική, η οποία μίλησε για τη θετική κριτική που έτυχε η εργασία των μαθητών από το Νομάρχη κ. Σώκο Θύμιο και το έμπρακτο ενδιαφέρον του για την έκδοσή της.
Η Διευθύντρια κ. Μαμασούλα Μαρία προλογίζοντας την εκδήλωση ευχαρίστησε τον κ Σώκο για την αρωγή και τη βοήθειά του, καθώς  ως Δήμαρχος της πόλης του Αγρινίου, αλλά και ως Νομάρχης του νομού συνέβαλε τα μέγιστα στην αποπεράτωση του σχολείου αλλά και της νέας αίθουσας, η οποία διαθέτει εξοπλισμό τελευταίας γενιάς και καλύπτει όλο το φάσμα των σύγχρονων απαιτήσεων (συνεδριακό κέντρο με μεταφραστικό σύστημα, θεατρικό φωτισμό και προβολικό εξοπλισμό). Παράλληλα ευχαρίστησε τους υπεύθυνους της Νομαρχίας κ. Τριχόπουλο και κ Μακρυπίδη, τον εργολάβο και μηχανικό κ Νικολόπουλο, το Δήμαρχο του Αγρινίου κ Μοσχολιό και τους Αντιδημάρχους που βοήθησαν για τη δημιουργία αυτού του σύγχρονου σχολείου του 21ου αιώνα.
Ο Νομάρχης κ.  Σώκος Θύμιος τόνισε στο χαιρετισμό του  μεταξύ άλλων: «Το Μουσικό Σχολείο Αγρινίου αποτελεί δείγμα του πολιτισμού μας και είναι ένα σχολείο φάρος που μας δείχνει πώς και πού πρέπει να κατευθυνθεί η εκπαίδευση… Αγκαλιάσαμε την εργασία των παιδιών, γιατί με αυτή την έκδοση μας δίνεται η δυνατότητα να ανακαλύψουμε τον τόπο μας, να τον αγαπήσουμε…»
Στη συνέχεια η  πολιτιστική ομάδα του σχολείου μετέφερε τους θεατές με ένα υπέροχο οδοιπορικό (υπό τους ήχους της μουσικής του Σταμάτη Σπανουδάκη) σε  δεκαεπτά Μουσεία του Νομού και άκουσαν τις περιγραφές και  τις εντυπώσεις των μαθητών από το βιωματικό τους αυτό ταξίδι στην ιστορία του τόπου. Οι θεατές είχαν τη δυνατότητα να ακούν τους μαθητές που παρουσίαζαν το κάθε Μουσείο και με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή να βλέπουν στην οθόνη όψεις και εκθέματα του κάθε μουσειακού χώρου. Από την όλη παρουσίαση έγινε φανερό ότι  η εξοικείωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών με τα Μουσεία του Νομού τους, κατέστησε τα Μουσεία χώρους ενεργητικής μάθησης και όχι απόμακρα και κλειστά. Η  επίσκεψη σε αυτά  αποτέλεσε μια ευχάριστη για τους μαθητές  εμπειρία, κατανόησαν τα εκθέματα και τι αντιπροσωπεύουν αυτά μέσα στο χώρο και το χρόνο, ανέπτυξαν  τις γνωστικές τους ικανότητες και  καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη. Γνώρισαν και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για  τα είδη των Μουσείων που υπάρχουν στην περιοχή τους,  διερεύνησαν και συνέλεξαν  πληροφορίες, θαύμασαν το μεράκι, τη διάθεση, το ζήλο, το μόχθο των ανθρώπων εκείνων που με τις ενέργειές τους συνέτειναν στη δημιουργία Λαογραφικών Μουσείων, έγιναν κοινωνοί των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα από αυτά σε ό,τι αφορά τη συντήρησή τους,  αλλά και το χώρο έκθεσης των εκθεμάτων τους. Κατανόησαν επίσης ότι τα αντικείμενα των Μουσείων τοποθετούνται και εξετάζονται στο συγκεκριμένο ιστορικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο της εποχής τους και ότι δεν είναι άψυχα. Αντίθετα περικλείουν την ψυχή και το μεράκι των δημιουργών τους, αποκτούν αξία από αυτούς που τα χρησιμοποιούσαν, και  έτσι  μεταφέρθηκαν σε κόσμους πολύ διαφορετικά δομημένους από το δικό τους.
Η κ Μπεκούλη Ευδοξία, συντονίστρια του προγράμματος και της παρουσίασης του βιβλίου,  αναφέρθηκε στο νέο ρόλο του σχολείου που έγκειται στη δημιουργία ατόμων ικανών «να μαθαίνουν  πώς να μαθαίνουν», στην έννοια της Μουσειοπαιδαγωγικής, στη φιλοσοφία, στο σκοπό και στους στόχους του πολιτιστικού προγράμματος «Μουσειακές διαδρομές στην Αιτωλ/νία», στην  παιδαγωγικά αποδοτική σχέση Μουσείου – σχολείου και στη γόνιμη προσέγγιση των  Μουσείων  του Νομού, θεωρώντας αυτά ως τόπους μνήμης, μάθησης, ενίσχυσης της εθνικής συνείδησης και της ελληνικότητας, ως κοιτίδες πολιτισμού,  παιδείας και αισθητικής απόλαυσης.
Λόγω του ότι στο Μουσικό Σχολείο η διαδικασία της μάθησης γίνεται με τραγούδι και τη λύρα του Απόλλωνα,  η  εκδήλωση διανθίστηκε στην αρχή και το τέλος με μουσική. Την επιμέλεια  του μουσικού μέρους είχαν καθηγητές του σχολείου. Αρχικά  η κ Δαλιάνη Αγγελική συνόδευσε στο πιάνο ένα κονσέρτο του Βιβάλντι. Βιολί έπαιξαν μαθητές του μουσικού σχολείου και συγκεκριμένα τα αδέρφια Παπακωστόπουλοι (Κοσμάς, Γιάννης, Γεωργία, Γεράσιμος και Γλυκερία). Την εκδήλωση έκλεισε η χορωδία «Αλθαία» του Μουσικού Σχολείου, η οποία υπό τη διεύθυνση  της κ Πανοπούλου  Άννας, παρουσίασε μια μικρή επιλογή από το ρεπερτόριό της. Συγκεκριμένα ακούστηκαν: «Μαύρο γιεμενί», δημοτικό τραγούδι σε χορωδιακή επεξεργασία του Ιωαννίδη Γιάννη, ένα νανούρισμα  του Μάνου Χατζιδάκη σε στίχους του Νίκου Γκάτσιου, «Ήλιος και Αέρας» του Μανώλη Καλομοίρη σε στίχους του Γ Δροσίνη, ένα τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη από τον Επιτάφιο του Γιάννη Ρίτσου, και το «I have a dream»  του Ben Anderson.
Το Μουσικό Σχολείο Αγρινίου, με τη Διευθύντριά του κ. Μαμασούλα Μαρία, τους καθηγητές και τους μαθητές του,  ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα των καιρών,   επιδεικνύει το ενδιαφέρον του σε θέματα τοπικής ιστορίας και γίνεται φάρος του της Αιτωλοακαρνάνικης γης.