Open menu

Επιμορφωτικό πρόγραμμα στην Ισλανδία (Ρέικιαβικ)
19/3 - 25/3/2023

«Δομημένες Εκπαιδευτικές Επισκέψεις σε Σχολεία και Ινστιτούτα καθώς καιεπιμορφωτικά σεμινάρια στην Ισλανδία »
 (Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminars in Icelan d)

Από τις 19-3-2023 ως και 25-3-2023 δύο καθηγήτριες του Μουσικού σχολείου Αγρινίου, Πουλημένου Χριστίνα ΠΕ07 και Παπαδημητρίου Χριστίνα ΠΕ02, συμμετείχαν σε επιμορφωτικό πρόγραμμα στην Ισλανδία με θέμα του σεμιναρίου: «Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminars in Iceland».

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus ΚΑ122 με τίτλο: «Στρατηγικές διδακτικής και δεξιοτήτων εκπαιδευτικών στην Ευρωπαϊκή κοινότητα». Παρακάτω αναφέρονται αναλυτικά στοιχεία που αφορούν στην παραμονή και επιμόρφωση των επιμορφούμενων στην Ισλανδία στο πλαίσιο του προαναφερόμενου σεμιναρίου:

1η ημέρα: 19-3-2023, ημέρα Κυριακή
Στις 15.30 στο κτήριο Askja του πανεπιστημίου της Ισλανδίας, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση με την ομάδα, η οποία αποτελούνταν από 129 εκπαιδευτικούς από 19 Ευρωπαϊκές χώρες. Στην τρίωρη συνάντηση πληροφορηθήκαμε το πρόγραμμα του εβδομαδιαίου σεμιναρίου και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την παρακολούθησή του. Οι εκπαιδευτές, πολύ φιλικοί και ευγενικοί, δημιούργησαν μια ωραία ατμόσφαιρα και προσπάθησαν από την αρχή να δέσουν τις ομάδες, βάζοντας κάθε εθνικότητα να τραγουδήσει ένα τραγούδι, χρησιμοποιώντας ως συνεκτικό στοιχείο μεταξύ των λαών τη γλώσσα της μουσικής. Στη συνέχεια μάς χώρισαν σε ομάδες εκπαιδευτικών από διαφορετικές εθνικότητες και μας ενθάρρυναν να συνεργαστούμε, να ανταλλάξουμε απόψεις και να απαντήσουμε μια σειρά ερωτήσεων γνώσεων που αφορούσαν τη χώρα της
Ισλανδίας.

2η ημέρα: 20-3-2023, ημέρα Δευτέρα
Στις 8:30 π.μ. συναντηθήκαμε όλοι οι συμμετέχοντες στην αίθουσα Bratti του πανεπιστημίου, όπου έγινε αρχικά η πρώτη θεωρητική γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισλανδίας και ακολούθως αναλύσαμε εργαλεία και πρακτικούς τρόπους εκμάθησης. Εντύπωση μάς έκανε το γεγονός ότι κάθε σχολείο έχει το δικό του πρόγραμμα σπουδών.
1

2

Στη συνέχεια όλοι οι συμμετέχοντες εξερευνήσαμε όμορφα τοπία της Ισλανδίας (Geysir, Gulfoss, Bingvelir) στο πλαίσιο εφαρμογής βιωμάτων στη διδασκαλία , μια προσέγγιση στο πεδίο μάθησης Contexts4Content.

3η ημέρα: 21-3-2023, Ημέρα Τρίτη
Επίσκεψη στο σχολείο Menntaskolinn (ηλικίες μαθητών 16-19). Εκεί παρακολουθήσαμε ποικίλα μαθήματα και στη συνέχεια ανταλλάξαμε εμπειρίες με συναδέλφους καθηγητές από διαφορετικέςευρωπαϊκές χώρες. Οι υποδομές του σχολείου εξαιρετικές.

3

4η μέρα: 22-3-2023, Ημέρα Τετάρτη
Επίσκεψη στο σχολείο Fjolbrautaskolinn (ηλικίες μαθητών 16-19).Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το Εθνικό Μουσείο της Χώρας και έτσι είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τον πολιτισμό, την ιστορία και την καθημερινή ζωή των Ισλανδών.
4

5η ημέρα: 23-3-2023 Ημέρα Πέμπτη
Επίσκεψη στο σχολείο Flensborgarskolinn (ηλικίες μαθητών 16-19). Eκτός από τα μαθήματα οι μαθητές ασχολούνται και με διάφορες αθλητικές δραστηριότητες και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο. Ασχολούνται επίσης με το θέατρο, τη μουσική και τη μαγειρική. Αιφνιδιαστήκαμε με την οργάνωση και ζηλέψαμε τις καταπληκτικές υποδομές (100 καθηγητές για 1000 μαθητές). Τα παιδιά εδώ είναι ευτυχισμένα και χαρούμενα πηγαίνοντας στο σχολείο.

5

Το απόγευμα ήταν αφιερωμένο στην αυτόνομη εργασία. Συνεργαστήκαμε με εκπαιδευτικούς από την Τσεχία και Πορτογαλία προκειμένου να φτιάξουμε ως ομάδα την παρουσίαση της τελευταίας ημέρας, η οποία έπρεπε να περιλαμβάνει τις παρακάτω διαφάνειες:

1η διαφάνεια: Τι έμαθα (WhatIhavelearned).

2η διαφάνεια: Ποιες είναι οι πιο αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες της εμπειρίας σας (The most represent ative pictures of our experience, for dissemination)

3η διαφάνεια: Πρακτικές εφαρμογές της εμπειρίας μας με τους μαθητές μας, επιστρέφοντας στο σχολείο μας σχετικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση (Practical application with students (dessermination) of teaching and learning).

6η μέρα : 24-3-2023, Ημέρα Παρασκευή
Πεδίο μάθησης Contexts4Content. Επίσκεψη σε δημοφιλή και εκπληκτικής ομορφιάς τοπία της Ισλανδίας (Sejalandsfoss, Skogafoss, Solheimajokuli, Reynisfjara)

7η μέρα : 25-3-2023, ημέρα Σάββατο
Συνάντηση όλων των συμμετεχόντων στο κτήριο Askja του Πανεπιστημίου. Συμμετείχαμε σε απολογισμό του προγράμματος με τους υπόλοιπους συναδέλφους. Παρουσιάσαμε όλες οι ομάδες τις εργασίες μας , ακολούθησε το κλείσιμο του προγράμματος και η απονομή πιστοποιητικών. Ανανεώσαμε το ραντεβού μας σε επόμενο Εrasmus.
6

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Ενημερωθήκαμε ότι το ισλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα του κόσμου, ενώ η κοινωνική θέση δεν επηρεάζει την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Kάθε σχολείο μπορεί να εφαρμόσει το δικό του πρόγραμμα σπουδών, με βάση τις ανάγκες των μαθητών ή τις ιδιαιτερότητες της περιοχής. Βασίζεται στην αρχή της ισότητας και της δημιουργικότητας και είναι επικεντρωμένο στον μαθητή και στις ανάγκε ςτου. Οι εκπαιδευτικοί είναι περισσότερο συντονιστές και υποστηρικτές στην κατάκτηση της γνώσης από τους ίδιους τους μαθητές παρά πάροχοι της γνώσης. Όλα τα σχολεία υποστηρίζονται από δομές και βοηθητικό προσωπικό(ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, δασκάλους ειδικής αγωγής). Η πρόσβαση στο διαδίκτυο και η εξοικείωση με την τεχνολογία έχουν μεγάλη επίδραση στην εκπαίδευση και την καινοτομία. H νοοτροπία των Iσλανδών στηρίζεται στο σύνθημα “Handmade-Headmade- Homemade” που σημαίνει ότι χρησιμοποιούν τα χέρια τους, το μυαλό τους και το σπίτι τους για να έχουν αυτάρκεια στην παραγωγή προϊόντων.