Open menu

 
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Αγρινίου
Αγαπημένα μου παιδιά

Δοκεί η παιδεία και τούτο πάντες ομολογούσιν, ημερούν τας ψυχάς αφαιρούσα το θηριώδες και άγνωμον
Θεόφραστος, 372-287 π.Χ., Αρχαίος φιλόσοφος, συνεχιστής του Αριστοτέλη
Που σημαίνει (Φαίνεται ότι η παιδεία και αυτό όλοι το παραδέχονται ότι ημερώνει τις ψυχές, γιατί αφαιρεί από αυτές την αγριότητα και την ανοησία/απερισκεψία

H παραπάνω φράση δηλοί την αξία της παιδείας και της αγωγής και ένας χώρος στον οποίο οι νέοι αποκτούν τους καρπούς των προαναφερόμενων εννοιών είναι και το σχολείο. Στις φωτογραφίες που παρουσιάζονται νομίζω ότι εντοπίζουμε όλοι κάτι κοινό: Σε κάθε χώρα περισσότερο ή λιγότερο αναπτυγμένη, όποια κι είναι η οικονομική κατάσταση των παιδιών ή οι συνθήκες μάθησης, το σχολείο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των μαθητών, γεγονός που αποδεικνύει τη σημαντικότητα του θεσμού αυτού, ένας θεσμός ο οποίος υφίστανται από την αρχαία εποχή μαζί με αυτόν της οικογένειας και ο οποίος φυσικά αναπροσαρμόζεται συνεχώς στις εκάστοτε κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες. Η διαχρονική ύπαρξη του σχολείου αποδεικνύει την αξία του στην επίδραση που ασκεί στην ψυχική υγεία του παιδιού, στην κοινωνικότητά του και στη μελλοντική επαγγελματική του ταυτότητα. Το σχολείο δίνει στους νέους κατευθύνσεις, οράματα, ελπίδες. Είναι η αφύπνιση συνειδήσεων και η έμπνευση για κάτι καλύτερο. Είναι εκκολαπτήριο ελεύθερων και δημιουργικών ανθρώπων, νέων που τους δίνεται η δυνατότητα να σκέφτονται και να εκφράζονται ελεύθερα.
Πόσο μάλλον όταν το σχολείο συνδυάζει μαθήματα γενικής και μουσικής παιδείας , όπως το δικό μας, προσφέροντας την ευκαιρία σε σας παιδιά μου, να επιδείξετε τα διάφορα ταλέντα σας στις εικαστικές τέχνες, στη μουσική, στο θέατρο, αποκτώντας μια αξιόπιστη μουσική παιδεία. Το σχολείο που λειτουργεί καλά μπορεί να βοηθήσει όλα τα παιδιά να αναπτύξουν περισσότερο τις κοινωνικές τους ικανότητες, μέσω του ανοίγματός του στην κοινωνία και το Μουσικό Σχολείο Αγρινίου στην εικοσάχρονη διαδρομή του καθιστά αισθητή την παρουσία του με τις επιτυχίες των παιδιών του στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση με τη συμμετοχή των Μουσικών του Συνόλων σε ποικίλες εκδηλώσεις σε εσωτερικό και στο εξωτερικό, με τη δυναμική του παρουσία στα πολιτιστικά και καλλιτεχνικά δρώμενα του τόπου μας, με αφιερώματα σε ποιητές, συνθέτες, με τη συνδιοργάνωση με φορείς και με το Δήμο της πόλης ημερίδων, σεμιναρίων μουσικών βραδιών και εκδηλώσεων με κοινωνική ευαισθησία και φιλανθρωπική δράση. Όλα αυτά συντελούνται στο χώρο του σχολείου μας και καταβάλλεται προσπάθεια να επιτευχθεί η πλήρη κοινωνικοποίηση των μαθητών μας και η διαμόρφωση μιας υγιούς -πνευματικά και ψυχικά- προσωπικότητας, και τούτο γιατί η φροντίδα της παιδικής και εφηβικής ψυχής θέλει και τρόπο αλλά και κόπο. Το Μουσικό Σχολείο Αγρινίου συνεισφέρει κάθε χρόνο με τη λειτουργία του πολλαπλασιαστικά στην προώθηση τόσο του Πολιτισμού όσο και της Μουσικής.

Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Τα παραπάνω επιτυγχάνονται με τη στήριξη των δασκάλων, των εκπαιδευτικών, οι οποίοι οδηγούν τους μαθητές στο κατώφλι του μυαλού τους, σύμφωνα με τον ποιητή και φιλόσοφο Χαλίλ Γκιμπράν, και με τέτοιους εκπαιδευτικούς έχει στελεχωθεί εδώ και χρόνια το σχολείο μας. Εκπαιδευτικοί που εξηγούν, δείχνουν, και εμπνέουν. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι με μεράκι χωρίς να φείδεστε κόπων προσφέρετε από την ψυχή σας το καλύτερο στους μαθητές σας, γιατί αγαπάτε τούτο το σχολείο. Δάσκαλοι που πασχίζετε να οικοδομήσετε σχέσεις με τους μαθητές σας, σχέσεις βασισμένες στην τιμή, την αμοιβαία εκτίμηση και το σεβασμό. Δάσκαλοι οι οποίοι ποτέ δεν εφησυχάζετε, που πάντοτε, προσπαθείτε αδιάκοπα να προσδιορίσετε και να επαναπροσδιορίσετε την σημασία της λέξης «Παιδεία». Ο Άγιος των ημερών μας Παίσιος έλεγε: «Ευτυχισμένοι οι γονείς που έχουν πολλά παιδιά, μα πιο ευτυχισμένοι είναι οι εκπαιδευτικοί, γιατί έχουν τα περισσότερα» και εσείς οι δάσκαλοι του μουσικού σχολείου, της γενικής και της μουσικής παιδείας γίνεστε οι καθοδηγητές των παιδιών. Ειστε εσεις εκείνοι που με τις συνεργασίες τις οποίες καλλιεργείτε συνδυάζετε αρμονικά το λόγο με τη μουσική. Νομίζω ότι ταιριάζει στο εκπαιδευτικό προφίλ του καθενός ξεχωριστά αυτό που ο Καζαντζάκης είχε προσυπογράψει: «Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα αφήνεται χαρούμενος να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή να φτιάξει τις δικές του γέφυρες. Βλέπετε σας ξέρω καλά, γιατί και η ομιλούσα υπήρξε και θα είναι πάντα οργανικό κομμάτι αυτού του Συλλόγου Διδασκόντων
Αγαπητοί γονείς,
Σε ένα τέτοιο πλαίσιο η συνεργασία του διδακτικού προσωπικού με τους γονείς είναι δεδομένη! Άλλωστε ήδη είχαμε την πρώτη συνάντηση με το συλλογικό σας όργανο και εκπροσώπους σας. Κοινή μας επιθυμία η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές, στα παιδιά που η πολιτεία και εσείς οι γονείς εμπιστεύεστε στα χέρια μας για να τους μεταλαμπαδεύσουμε γνώσεις, δεξιότητες, ιδανικά και αξίες! Όλοι μαζί θα κάνουμε ό, τι καλύτερο μπορούμε για να ξεπεράσουμε κάθε αδυναμία και να βελτιωθούμε όσο περισσότερο μπορούμε!
Αγαπητά μου παιδιά, 
Παιδιά του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου είστε εσεις που υλοποιείτε όσα οι εκπαιδευτικοί σας χαράζουν και προγραμματίζουν. Είμαι από τους εκπαιδευτικούς που πιστεύουν στη δύναμη του δασκάλου, όμως πολύ περισσότερο πιστεύω στη δύναμη του πνεύματος, στη θέληση, στη δημιουργικότητα του μαθητή, δηλαδή σε σας. 
Παιδιά μου, από τον καθένα ξεχωριστά από σας εξαρτάται η καλή ή κακή επίδοσή σας, στα μαθήματα του σχολείου. Προσπαθήστε να εντοπίσετε τις αδυναμίες σας, το λάθος τρόπο με τον οποίο ενδεχομένως διαβάζετε ή παίζετε κάποιο μουσικό όργανο Αν ενεργήσετε έτσι θα αποκτήσετε αυτογνωσία και θα ενδυναμώσετε την αυτοπεποίθησή σας. 
Και αν θα μπορούσα σήμερα, κοιτάζοντας τα μεγάλα και τα μικρά παιδιά μου να διατυπώσω κάποιες προτάσεις-συμβουλές για την εξέλιξή σας θα ήταν σύντομα οι ακόλουθες: 
• Να διακατέχεστε από πάθος και αποφασιστικότητα για να βρείτε τον τρόπο της πραγματοποίησης νέων και διαφορετικών ιδεών. 
• Ποτέ μην αρκείστε στην πρώτη σας καλή ιδέα. Να προσπαθείτε συνεχώς να βρείτε μία καλύτερη. 
• Να έχετε υπομονή και εγκαρτέρηση απέναντι σε κάθε εναντιότητα. Στις δύσκολες στιγμές χαλυβδώνετε την ψυχή σας και με τη διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος, τη συνεργασία, την επικοινωνία, τη βοήθεια του θεού να αγωνίζεστε και να παλεύετε τις εναντιότητες. 
• Να κάνετε κινήσεις που θα σας καταστήσουν δημιουργούς Όταν παράγουμε ιδέες ενεργοποιούμε αδρανείς μέχρι την ώρα εκείνη νευρικές συνάψεις που γυρίζουν τον εγκέφαλό σας από το off στο on. Όσο πιο πολύ προσπαθείτε να συλλάβετε καινούριες ιδέες τόσο πιο δραστήριος γίνεται ο εγκέφαλός σας και τόσο πιο δραστήριοι γίνεστε κι εσείς, που είναι και το ζητούμενο
• Τέλος, μην ξεχάσετε να γράψετε το όνειρό σας με μεγάλα γράμματα και να το κολλήσετε πάνω από το γραφείο σας. Πρέπει να βλέπετε κάθε μέρα το στόχο σας. Έτσι θα θυμάστε γιατί κουράζεστε και γιατί προσπαθείτε. Να θυμίζετε στον εαυτό σας τακτικά ότι δικαιούστε καλύτερη τύχη.
Άλλωστε τούτο το σχολείο έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα άλλα της πόλης. Προσέρχεσθε σε αυτό 12χρονα και όσοι αποφασίσετε να ολοκληρώσετε τις σπουδές σας στη Β /θμια Εκπαίδευση φεύγετε 18 χρονα, οπότε τούτο το σχολείο για σας καθίσταται χώρος δημιουργίας και κομμάτι της ζωής σας.
Με αυτές τις σκέψεις, αγαπητά μου παιδιά, σας καλωσορίζω σήμερα. Ιδιαίτερα, υποδεχόμαστε τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου. Είστε τα μικρά μας και είστε ιδιαίτερα υπό την προστασία και την αγάπη μας. Θα μου επιτρέψετε, όμως να αποταθώ και στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, σας είχα μαθητές στη β΄ Γυμνασίου και τώρα σας βρίσκω έτοιμους σε 9 μήνες να απλώσετε τα φτερά σας. Σας διαβεβαιώνω ότι, αν δουλέψετε με μέθοδο και πρόγραμμα, θα ανακαλύψετε λανθάνουσες δυνάμεις μέσα σας, τις οποίες μπορείτε από «εν δυνάμει» να τις μετατρέψετε σε «ενεργεία», κατά τον φιλόσοφος Αριστοτέλη και να είστε σίγουροι ότι θα πετύχετε το καλύτερο για τον εαυτό σας.
Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στις προκατόχους μου στο τιμόνι της διοίκησης: στη δεσποινίδα Μαμασούλα Μαρία, μοναχή Ευσέβεια τώρα, η οποία έστησε τούτο στο σχολείο και με τις ενέργειές της πρόσφερε ένα σχολείο δυναμικό, ζωντανό στην πόλη. Αναμφίβολα ουσιαστική και δημιουργική υπήρξε η συμβολή της κ. Μαδιά Παρασκευής, η οποία ως υποδιευθύντρια πρώτα και ως διευθύντρια στη συνέχεια του σχολείου έδωσε τον αγώνα τον καλό για τη διατήρηση και το μεγάλωμα του Μουσικού. Και φυσικά στην κ. Αθανασιά Ελένη, η οποία ευρισκόμενη στην υποδιεύθυνση του σχολείου πάντοτε υπήρξε πρωτοπόρος, υπηρέτησε με αίσθηση ευθύνης και με όραμα το σχολείο. Και οι τρείς δυναμικές προσωπικότητες, η καθεμία με το χαρακτήρα της, και οι τρεις κατέθεσαν ψυχή σε ό, τι έκαναν.
Αν πρέπει, ως νέα διευθύντρια του σχολείου να δώσω μια συμβουλή στον εαυτό μου, νομίζω ότι ταιριάζουν απόλυτα τα λόγια του Παλαμά: 
Παιδί, το περιβόλι μου που θα κληρονομήσεις,
όπως το βρεις κι όπως το δεις να μη το παρατήσεις.
Σκάψε το ακόμα πιο βαθιά και φράξε το πιο στέρεα,
και πλούτισε τη χλώρη του και πλάτυνε τη γη του,
………………………………………………………………
και τη ζωντάνια σπείρε του μ’ όσα γερά, δροσάτα.
Γίνε οργοτόμος, φυτευτής, (γίνε) διαφεντευτής.

Εύχομαι να έχουμε όλοι μια καλή σχολική χρονιά με υγεία πρωτίστως, με διάθεση για δουλειά, ενεργητική, δημιουργική, θετική και αισιόδοξη σκέψη. Ας ξεκινήσουμε με υψηλούς στόχους και οράματα κι ας καταβάλλουμε όλοι μαζί την μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να πραγματοποιηθούν.

Σας ευχαριστώ 
Καλή Σχολική Χρονιά σε όλους