Open menu

ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΑΤΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΤΈΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

κ. Εκπρόσωπε της Δημοτικής Αρχής
Κυρίες και κύριοι ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
κ ΔΙΕΥΘΥΝΤΑ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
τ. Διευθυντές της Δ/νσης Δ/νσης Β/θμιαςΕκπ/σης
Κυρίες και κύριοι ΔΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Κυριες και Κυριοι ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ του Μουσικου σχολειου
Εκλεκτοί Προσκεκλημένοι
Κυρίες και Κύριοι
Παιδιά μου

Γνωστή και ως  Απολλώνια Τέχνη, η μουσική παίρνει το όνομά της από τις εννέα Μούσες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Με πνευματικά παιδιά της την ΠΟΙΗΣΗ, το ΜΕΛΟΣ και το ΧΟΡΟ, εκφρασμένα και συνδυασμένα απόλυτα στο αρχαίο ΘΕΑΤΡΟ η μουσική από τα πανάρχαια χρόνια ήταν ύψιστης συναισθηματικής σημασίας για τους ανθρώπους, επηρέαζε και μέχρι σήμερα επηρεάζει τον χαρακτήρα, τις ψυχικές μας καταστάσεις, τον τρόπο σκέψης και την προσωπικότητα μας, ενισχύει κοινωνικές δεξιότητες Ο Αϊνστάιν δήλωσε πως αν δε γινόταν επιστήμονας θα γινόταν σίγουρα μουσικός. Συγκεκριμένα είπε «Δε θα μπορούσα να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς να παίζω μουσική. Ζω τα όνειρα μου μέσα από τη μουσική. Παρατηρώ τη ζωή μου μέσα από τη μουσική ………….και γνωρίζω ότι τη μεγαλύτερη απόλαυση στη ζωή μου, την έδωσε το βιολί μου». Ο ίδιος πίστευε πως η ενασχόληση του με το βιολί ήταν ο λόγος που έγινε τόσο έξυπνος.
Από τη βιολογία είναι γνωστό ότι η μουσική είναι μέσα μας. Οι σωματικές κινήσεις οργανώνονται από το ρυθμό της μουσικής. Ο συναισθηματικός προσανατολισμός της μουσικής επηρεάζει την υγεία με θετικό τρόπο και βοηθά την καταπολέμηση του άγχους, μέσω της γνωστής σε όλους μουσικοθεραπείας
Η μουσική δεν είναι μόνο ένας ηθικός κανόνας που δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη και απογειώνει τη φαντασία, δεν είναι ότι χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα, δεν είναι ότι είναι η τέχνη που προσπαθεί να εκφράσει το ανέκφραστο και ο προσφιλέστερος θόρυβος του κόσμου, ότι είναι ένας άλλος τρόπος σκέψης, ή ίσως ότι η σκέψη είναι ένα άλλο είδος μουσικής και ότι έχει ως σκοπό της από τη μια να δίνει ζωή στα όνειρα και από την άλλη να παρασταίνει τη ζωή σαν όνειρο και δεν είναι ότι είναι πανανθρώπινη γλώσσα ΑΛΛΑ είναι ότι χωρίς τη μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος. - Φρειδερίκος Νίτσε. Αλήθεια, εκλεκτοί προσκεκλημένοι, μπορούμε για κλάσματα δευτερολέπτου να φανταστούμε πόσο άχαρη, απνοη, άψυχη, ψυχρή, ανούσια, πληκτικήκαι μουντή θα ήταν η ζωή μας!

Εύλογα θα αναρωτηθείτε. Ήρθαμε εδώ σήμερα να μιλήσουμε για την αξία της μουσικής; Και φυσικά θα σας απαντούσα όχι. Η παρουσία όλων σήμερα εδώ είναι προφανής. Είμαστε εδώ για να αναπολήσουμε, για να ακούσουμε σύντομα με τη βοήθεια της τεχνολογίας μέσω της προβολής βίντεο την ιστορίατου σχολείου, να συγκινηθούμε, να ευφρανθούμε από τη μουσική που θα ακούσουμε, να αναλογιστούμε ως πόλη και ως ευρύτερη κοινωνία τι προσέφερε το Μουσικό σχολείο Αγρινίου στην πόλη και στο Νομό και να τιμήσουμε εκείνους που βρέθηκαν στο τιμόνι τούτου του σκαριού.
Θα μου επιτρέψετε πολύ σύντομα να ακουμπήσω με το λόγο μου τα δύο τελευταία στοιχεία. Τα πρώτα θα μας τα προσφέρει πλουσιοπάροχα το υπόλοιπο της βραδιάς.
Τι έχουμε κερδίσει ως κοινωνία και ως Νομός με τη λειτουργία του θεσμού της ίδρυσης του Μουσικού σχολείου στην πόλη μας ;Προσωπικά θα έλεγα πολλά και επιτρέψτε μου απαριθμώντας κάποια από αυτά να φθάσω στην ουσιαστική προσφορά του 
Κατά την 20χρονη παρουσία του το έμψυχο υλικό του πήρε μέρος σε τοπικούς, εγχώριους και διεθνείς διαγωνισμούς, έχει διακριθεί με βραβεία και επαίνους σε Σχολικούς Μουσικούς Αγώνες, σε Διαγωνισμούς Χορωδίας και Ορχήστρας Νέων, σε Μαθητικά Φεστιβάλ Θεάτρου, Ψηφιακά, Γαλλοφωνίας, σε Φεστιβάλ Χορωδιών στην Καρδίτσα ταξίδεψε σε χώρες του εξωτερικού(Μόναχο, Αλεξάνδρεια, Βιέννη, Λευκωσία, Κωνσταντινούπολη, Τραπεζούντα, Κρακοβία, Λιθουανία, Σικελία, Ισπανία), δίνοντας συναυλίες μεταφέροντας την ελληνική - και όχι μόνο- μουσική παντού, έδωσε συναυλίες φιλανθρωπικού χαρακτήρα συνεργαζόμενο άψογα με κοινωφελή Ιδρύματα, ήρθε σε επαφή με σημαντικούς ανθρώπους της διανόησης και της μουσικής και έχει συνεργαστεί με Σχολικούς Συμβούλους, με Υπεύθυνους Σχολικών Προγραμμάτων, με την εκάστοτε Δημοτική αρχή.Παράλληλα είναι μια σχολική κοινότητα, η οποία διατηρεί υψηλό το επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας στους μαθητές της, τροφοδοτώντας την Τριτοβάθμια Εκπ/ση και μάλιστα σε υψηλόβαθμες σχολές.Οι μαθητές του επειδή εξασκούνται σε μουσικό όργανο επικεντρώνουν την προσοχή τους πολύ πιο εύκολα σε οτιδήποτε είναι σχετικό με τη μάθηση και αναπτύσσουν κριτική σκέψηκαι ικανότητα στην ανάλυση και σύνθεση πληροφοριών. Μερικές εκατοντάδες παιδιά μετά την αποφοίτησή τους από εδώ ακολούθησαν σπουδές σε σχολές Μουσικολογίας και έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική και ότι από το σχολείο αυτό έχουν περάσει και έχουν διδάξει και διδάσκουν εμπνευσμένοι δάσκαλοικαι ότι ήδη οι πρώτοι μαθητές εργάζονται τώρα ως καθηγητές Μουσικής εδώ.Στον περίγυρο της τοπικής κοινωνίας του σχολείου δραστηριοποιείται μια μικρή κοινωνία οργανοποιών αλλά και άλλοι φορείς και Ωδεία και με την αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων αφενός όλοι και όλα αναδεικνύονται και αφετέρου καλλιεργείται μια εποικοδομητική συνεργασία, ενισχύοντας την οικονομία της πόλης και των κατοίκων της. Είναι ένα άριστα οργανωμένο σχολείο και αυτή η οργάνωση καρπός πολύμοχθης, πολύχρονης, πολυπρόσωπης προσπάθειας ξεκινά από την εκάστοτε Διεύθυνση και υποδιεύθυνση του σχολείου και διαχέεται, υποστηρίζεται και ολοκληρώνεται από το εξαίρετο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.Είναι ένα σχολείο, στολίδι για την πόλη, το Νομό, το οποίο ήρθε να καλύψει ένα κενό, μια έλλειψηκαι για όλους τους παραπάνω λόγους έχει μια πολύ καλή φήμη και η αξία του αναγνωρίζεται από τα άλλα Μουσικά σχολεία της χώρας.
Το σημαντικότερο είναι ότι τούτο το σχολείο μπολιάζει τις καρδιές των εφήβων με την αγάπη για τη μουσική σε όλες τις μορφές της(κλασική , ευρωπαϊκή, βυζαντινή, παραδοσιακή) και τα μυεί στα ποιοτικά ακούσματά της. Ιδιαίτερα η ελληνική τοπική παραδοσιακή μουσική ενισχύθηκε με νέους μουσικούς, οι οποίοι μέσα σε λίγα μόνο χρόνια έδωσαν στα  ελληνικά παραδοσιακά όργανα –τα οποία κινδύνευαν να εξαφανιστούν και βρίσκονταν στα χέρια λίγων μόνο, μεγάλων σε ηλικία, μουσικών - τη θέση που τους αξίζει, ανανεώνοντας έτσι τη μουσική μας παράδοση, κάτι που φάνηκε και από την πρόσφατη εκδήλωση και τη συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής ΦΟΙΒΟΣ ΑΝΩΓΕΙΑΝΑΚΗΣ. Τούτο το σχολείο γίνεται φυτώριο που τροφοδοτεί την τοπική κοινωνία με νέους οι οποίοι έχουν μουσικές ευαισθησίες και μουσική κουλτούρα και στηρίζει την ακαδημαϊκή προσέγγιση στη μουσική έρευνα, καθώς συνεργάζεται με Πανεπιστήμια.Καλλιεργεί και προάγει τις μουσικές σπουδές και την κατάρτιση των μαθητών μέσα σε ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο που αναγνωρίζει και προωθεί το μουσικό ταλέντο και την κλίση των μαθητών, οι οποίοι με αυτό τον τρόπο δέχονταινέα εκπαιδευτικά και πολιτισμικά ερεθίσματα.Προσωπικά θαυμάζω τους μαθητές οι οποίοι με δεξιοτεχνία και ταχύτητα χτυπούν τις χορδές και τα πλήκτρα, διαβάζουν νότες και δημιουργούν εξαίσιες μουσικές. Τέλος το Μουσικό σχολείο Αγρινίου στα τόσα χρόνια πλούσιας προσφοράς και δοτικότητας έχει αποκτήσει πολλούς φίλους, οι οποίοι το στήριξαν στα πρώτα βήματά του και συνεχίζουν να το στηρίζουν γιατί το αγαπούν.Η μεγάλη αγάπη όμως για το μουσικό σχολείο απορρέει από τα παιδιά τα οποία φοιτούν εδώ και όσα χρόνια και αν περνούν θυμούνται όλα εκείνα που τους έδωσε 
Όλα τα παραπάνω αποτελούν αντεπιχειρήματα σε όλους εκείνους οι οποίοι διατείνονται ότι ο θεσμός των Μουσικών σχολείων είναι πολύ ακριβός, που απαιτεί ειδικές εγκαταστάσεις, που δεν υπάρχουν σε όλα τα σχολεία, που απαιτεί επιπλέον προσωπικό, επιπλέον ώρες σπουδών από τα παιδιά, επιπλέον μαθήματα, ώρες μελέτης στο σπίτι και ότι στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης η ύπαρξή τους είναι πολυτέλεια. Μην ξεχνάμε ότι η κρίση είναι και κοινωνική και ηθική και ίσως και πνευματική. Η ύπαρξη του Μουσικού Σχολείου με τα προαναφερόμενα αντισταθμιστικά οφέλη είναι η καλύτερη απάντηση στην έξοδο από την πνευματική, ηθική και κοινωνική κρίση.
Φυσικά πάντα ένα σχολείο ξεκινά από το μηδέν. Κάποιοι το οραματίζονται, κάποιοι παίρνουν την απόφαση να το ιδρύσουν, κάποιοι να το σχεδιάσουν και να το χτίσουν, κάποιοι να το εξοπλίσουν, κάποιοι να το διοικήσουν. Εκείνοι όμως που δίνουν μορφή και ύπαρξη σε όλες τις παραπάνω αποφάσεις ή επιθυμίες ή και φιλοδοξίες ενδεχομένως είναι εκείνοι που πρώτοι αποφασίζουν να φοιτήσουν σε αυτό. Και ένα μεγάλο μπράβο αξίζει για πρώτους μαθητές και αξίζει να τους αναφέρουμε.
Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1997-1998

1. 
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

2. 
ΒΟΥΛΔΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

3. 
ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

4. 
ΖΑΓΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

5. 
ΖΑΒΡΑ ΣΤΕΦΑΝΙΑ

6. 
ΘΕΤΑΚΗ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ


7. 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

8. 
ΚΙΤΣΙΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

9. 
ΚΟΛΟΒΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ

10. 
ΛΑΓΓΑΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

11. 
ΜΠΛΕΤΣΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

12. 
ΝΤΑΝΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

13. 
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

14. 
ΠΑΤΣΙΑΛΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ

15. 
ΣΠΥΡΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ

16. 
ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

17. 
ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

18. 
ΣΩΖΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

19. 
ΤΑΛΙΟΥΡΗ ΛΙΒΙΑ

20. 
ΤΖΩΡΤΖΟΠΟΥΛΟΥ ΛΟΥΚΙΑ

21. 
ΧΟΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Και φυσικά αξίζει ένα μπράβο και στους γονείς των παιδιών αυτών, οι οποίοι αποφάσισαν να στείλουν τα παιδιά τους σε ένα νέο σχολείο με διαφορετική δομή και λειτουργία από τα άλλα και τα εμπιστεύτηκαν τους πρώτους εκπαιδευτικούς και διευθυντές τούτου του σχολείου. Θέλει θάρρος και τόλμη να εμπιστευτείς το καινούριο. Επίσης τούτο το σχολείο έχει πάντα ένα Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων δραστήριο, ο οποίος με δυναμικό τρόπο διεκδίκησε και διεκδικεί τα αυτονόητα και συνεργάζεται με την εκάστοτε Διεύθυνση του σχολείου, προωθώντας και στηρίζοντας το όραμα που τίθεται κάθε φορά. 
Και θα περάσω στους ανθρώπους εκείνους οι οποίοι βρέθηκαν στη διοίκηση του σχολείου
κ. Νεραντζή, υπήρξατε ο πρώτος Διευθυντής του σχολείου την περίοδο 1997-1998. Μικρό το χρονικό διάστημα αλλά σε όλα τα πράγματα «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός». Φαντάζομαι την αγωνία σας ως διευθυντή να βρεθούν παιδιά και προσωπικό προκειμένου να στελεχωθεί το σχολείο την πρώτη χρονιά. Η παρουσία σας στα εκπαιδευτικά δρώμενα συνολικά αλλά και στο Μουσικό Σχολείο ειδικά, χαρακτηρίζεται από μια διαρκή ενεργητικότητα, μια ακούραστη δράση. Φαντάζομαι ότι δεν θα υπήρχαν απογεύματα, σαββατοκύριακα, αργίες, διακοπές, προκειμένου να βάλετε το σχολείο σε γραμμή πλεύσης. Η εμπειρία μου από την ίδρυση του 6ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου με βοηθά να συναισθανθώ τη θέση σας. 
κ. Κονταξή, Υπήρξατε ο δεύτερος χρονικά διευθυντής, την περίοδο 1998-2000. Το σχολείο βρισκόταν ακόμη εν τη γεννήσει του. Πάντοτε όμως ήσασταν πρόθυμος να βοηθήσετε και μετά την αποχώρησή σας από εδώ, όταν σας ζητούνταν η συνδρομή. Ενδεικτικά αναφέρω την προθυμία με την οποία αποδεχθήκατε την πλούσια εμπειρία που έχετε λόγω της διδακτορικής σας διατριβής αλλά και προσωπικών ανησυχιών να τις μοιραστείτε με μαθητές του σχολείου τον Μαρτιο του 2013, όταν κάναμε το αφιέρωμα στον Πόντο. Εκείνο που σας ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι καταφέρατε να είστε δάσκαλος αληθινός, όχι με τη διδαχή και τη διδασκαλία, αλλά με την προσωπική στάση και συμπεριφορά σας.
κ. Νταή, Ως αναπληρώτρια Διευθύντρια από το 2000 ως το 2002 επιθυμία σας και στόχος σας ως εκπαιδευτικός και από τις θέσεις της Διοίκησης υπήρξε η επιτυχής πνευματική καταξίωση του σχολείου, η κοινωνική του αποδοχή και η μακροπρόθεσμη λειτουργία του.
κ. Μαμασούλα, Κατά τη 9 χρονη παρουσία της στο Μουσικό με την εργατικότητά σας, το ήθος σας, την εντιμότητά σας, την ακάματη προσπάθειά σας, τη φιλοπονία σας εδραίωσατε το Μουσικό σχολείο Αγρινίου. Με κύριο προσόν σας τη διάθεση για δουλειά και προσφορά, προγραμματίζατε και οργανώνατε τα πάντα στην εντέλεια. Πάντα προωθούσατε την υλοποίηση καινοτόμων ιδεών, εργασιών, προγραμμάτων, ενθαρρύνοντας έτσι τον εκπαιδευτικό εκείνον που κατανοεί και αποτελεί ακλόνητη πεποίθησή του ότι το έργο του δεν τελειώνει μόνος στους τοίχους μιας τάξης, αλλά συνεχίζεται και έξω από αυτή. Δίνατε με αυτό τον τρόπο την ενθάρρυνση και τη στήριξή σας τα κίνητρα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να διανύσουν δρόμους στη γνώση.

κ. Μαδιά, 
Υπήρξατε η πέμπτη κατά σειρά στη διοίκηση του σχολείου τα σχολικά έτη 2011-2017 , έχοντας καιπρουπηρεσία ως υποδιευθύντρια και συντελέσατε στην ανοδική του πορεία. Εξαρχής με τη δυναμική σας προσωπικότητα και τις γνώσεις σας σχετικά με τη Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων συντελέσατε στην οργάνωση του, στην προβολή του, στο μεγάλωμά του. Εμπνεύσατε το σεβασμό και την πειθαρχία, τη διάθεση για δημιουργία, δουλειά και τάξη.Όταν σχεδιάζατε να υλοποιήσετεκάτι το επιτελούσατε με αποφασιστικότητα και δυναμισμό και ταυτόχρονα υπήρξατε ανθρώπινη.Για μας για το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου είστε η «Βιβή», με τον πηγαίο αυθορμητισμό σας και την πολύ δυνατή και χαρακτηριστική φωνή σας.Γνωρίζουμε ότι δεν επιθυμείτε τις δημόσιες τιμητικές εκδηλώσεις. Ελπίζουμε να προσαρμόσαμε την εκδήλωση τιμής που αισθανόμαστε στα μέτρα της επιθυμίας σας.

Κυρίες και Κύριοι, 
Στα 20 χρόνια λειτουργίας του το μουσικό σχολείο είναι ένας πνεύμονας πολιτισμού, που σέβεται και ψυχαγωγεί το κοινό του και γίνεται πρέσβειρας της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Χρέος της τοπικής κοινωνίας είναι να το στηρίζει συμμετέχοντας στις διάφορες εκδηλώσεις του, της δημοτικής αρχής να το στηρίζει οικονομικά και με το κατάλληλο και απαραίτητο κάθε φορά βοηθητικό προσωπικό, της δε πολιτείας να το στελεχώσει με το απαραίτητο προσωπικό στα μαθήματα μουσικής παιδείας. Νομίζω ότι χρειάζεται μια γενναία πολιτική απόφαση να διοριστούν πλέον μόνιμα μουσικοί για το κάθε όργανο επιλογής. Αν το μουσικό σχολείο έχει μέχρι αυτή τη στιγμή αυτή την εικόνα φανταστείτε τι θα μπορεί να κάνει ξεκινώντας τη διδασκαλία όλων των μουσικών οργάνων ταυτοχρονα με την εναρξη του σχολικου έτους. 
Κυρίες και κύριοι, δε θα ήθελα να σας κουράσω περισσότερο. Άλλωστε τα πολλά λόγια είναι φτώχεια και όταν μιλά η μουσική, ο κώδικας των λέξεων πρέπει να σωπαίνει. Σας ευχαριστήσω για την αποψινή τιμητική παρουσία σας.

Το βίντεο που θα ακολουθήσει με την ιστορία του σχολείου επιμελήθηκε ο κ. Γιαννακόπουλος, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά. Προσπαθήσαμε μέσα σε 20 λεπτά να χωρέσουμε 20 χρόνια. Ας το απολαύσουμε.