Open menu

Την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2018 μαθητές του πολιτιστικού προγράμματος κατασκευής Αυτοσχέδιων Μουσικών Οργάνων μαζί με τους μαθητές του μαθήματος της Οργανολογίας Παραδοσιακών Οργάνων επισ

6

κέφθηκαν το εργοστάσιο κατασκευής λαϊκών και παραδοσιακών οργάνων του κ. Διονύση Μάτσικα στο Μάστρο Αιτωλοακαρνανίας. 
Οι μαθητές με την συνοδεία του υποδιευθυντή του σχολείου κ. Νίκου Αποστολάκη, της υπεύθυνης καθηγήτριας του προγράμματος και του μαθήματος της οργανολογίας κα. Αγαθής Πάνκου και της καθηγήτρια

ς του σχολείου κα. Αλεξάνδρας Πάκου, επισκέφτηκαν το εργοστάσιο οργανοποιίας λαϊκών και παραδοσιακών. Το εργοστάσιο του κ. Διονύση Μάτσικα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο χορδόφωνων οργάνων που ειδικεύεται στην κατασκευή μπουζουκιού, λαούτου, μαντολίνου, μπαγλαμά, τζουράδων και Κρητικής Λύρας. Ο ιδιοκτήτης ιδιαίτερα φιλόξενος και με

 μεγάλη διάθεση ξενάγησης στο χώρο του έδειξε στους μαθητές όλα τα στάδια κατασκευής οργάνων με μεγάλη λεπτομέρεια. Η ξενάγηση περιέλαβε την μεταφορά των μαθητών σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες όπου κατακευαζόταν διαφορετικά μέρη των οργάνων με παρουσίαση των σταδίων εκείνη τη στιγμή από το εξειδικευμένο προσωπικό του. Ολοκληρώνοντας την ξενάγηση ο κ. Διονύσης μας μετέφερε στον τελευταίο όροφο του χώρου όπου γινόταν οι χορδές των οργάνων. 
Η επίσκεψη στο οργανοποιείο του κ. Διονύση έδωσε μια άλλη διάσταση στην αντίληψη των μαθητών για τα όργανα λόγω του ότι είδαν από ποια ξύλα δημιουργείται το κάθε μέρος του οργάνου, για ποιο λόγο, πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα ξύλα, οι χορδές αλλά και τα υπόλοιπα σημεία των οργάνων στην ποιότητα του ήχου που παράγει το κάθε όργανο. 
Την ξενάγηση ολοκλήρω

σε μια συνέντευξη στον κ. Διονύση Μάτσικα από μαθητές του μαθήματος της Οργανολογίας για το πρώτο τεύχος της εφημερίδας του τμήματος. Ακολούθησε κέρασμα των μαθητών από τους ιδιοκτήτες και η μεταφορά τους σε χώρο με διάφορα ζώα όπως ελάφια, παγώνια, κότες, λαγοί, κουνέλια κ.α. καθώς επίσης και δυο δεντρόσπιτα και μια πισίνα σε σχήμα κιθάρας. 
Οι μαθητές ενθουσιασμένοι μετέφεραν τις εμπειρίες τους στον χώρο του σχολείου έχοντας αποκομίσει εικόνες, εμπειρίες και γνώσεις που αφορούν τα όργανα τα οποία παίζουν και τον τρόπο κατασκευής τους.