Open menu

Την Τετάρτη 22/1/14 και Πέμπτη 23/1/14 θα παρουσιαστούν στην αίθουσα της βιβλιοθήκης του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου οι ερευνητικές εργασίες της A και Β Λυκείου αντίστοιχα.

Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή:

Τάξη : Α Λυκείου
Υπεύθ. Εκπαιδευτικός: Πίτσιου Αθηνά
Τίτλος: Τα Ευρωπαικά εκπαιδευτικά συστήματα-Εκπαίδευση και περιβάλλον.
Κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου γίνεται προσέγγιση της έννοιας της εκπαίδευσης και του σχολείου μέσα από ιστορική αναδρομή. Ερευνούμε τα γνωρίσματα της εκπ/σης καθώς και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Τέλος τονίζεται η διάπλαση και η κοινωνικοποίηση του ατόμου μέσα από την εκπ/ση.
Η ερευνητική εργασία του Α' τετραμήνου έγινε μέσα σε 6-8 διδακτικές ώρες. Η έρευνα θα ολοκληρωθεί στο Β' τετράμηνο  με αναφορά σε εκπ/κές μεταρρυθμίσεις, παρουσιάζοντας παράλληλα  σύγχρονα  ευρωπαϊκά σχολεία, πρότυπα, έχοντας σαν στόχο  τη βελτίωση του ελληνικού εκπ/κού συστήματος  [ομοιότητες- διαφορές], καθώς και τον προβληματισμό σχετικά με τη δυσαρμονία της εκπ/σης και των κοινωνικών αναγκών του ατόμου. Θα δοθούν ερωτηματολόγια σχετικά με την ανεργία των πτυχιούχων.
Ολοκληρώνοντας την ερευνητική εργασία, συνδέουμε την έννοια της εκπ/σης με το περιβάλλον, έχοντας σαν στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές στην περιβαλλοντική αγωγή, συνδέοντας το σχολείο με απλές καθημερινές δραστηριότητες που τους ενθαρρύνουν, από το νηπιαγωγείο ακόμη, να σέβονται το περιβάλλον.

Τάξη : Α Λυκείου
Υπεύθ. Εκπαιδευτικός: Μαγδαληνή Φίλη
Τίτλος: Καλλιτέχνες της Αιτωλοακαρνανίας
Μέσα από την διερευνητική μάθηση να οδηγηθούν οι μαθητές στην δημιουργική ανάπτυξη και οργάνωση ερευνητικής σκέψης, μεθοδολογίας και γνωστικών δυνατοτήτων.
Να γνωρίσουν σε βάθος τις διάφορες μορφές τέχνης (γλυπτική, ζωγραφική κτλ)
Να γνωρίσουν τους καλλιτέχνες του τόπου τους και το εικαστικό τους έργο.

Τάξη : Α Λυκείου
Υπεύθ. Εκπαιδευτικός: Καπελλάκη Ελένη
Τίτλος: Ιστορία και εξέλιξη της μουσικής ροκ και η πορεία του ελληνικού ροκ από τη δεκαετία του ‘60 έως σήμερα
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η βαθύτερη γνωριμία με την ροκ μουσική, την ιδεολογία που εκφράζεται μέσα από αυτή και την πορεία της στην Ελληνική μουσική σκηνή. Επιμέρους στόχοι είναι η εξοικείωση των μαθητών με την μεθοδολογία της έρευνας ενός γνωστικού αντικειμένου μέσα από τη συλλογική εργασία.

Τάξη : Β Λυκείου
Υπεύθ. Εκπαιδευτικός: Πίτσιου Αθηνά
Τίτλος: Αλκοόλ, ένα σκληρό ναρκωτικό.
 Στο Α΄ τετράμηνο, 10 διδακτικές ,ώρες περίπου, έγινε ιστορική αναδρομή   και εντοπίστηκαν οι   πολιτισμικές διαφορές του αλκοόλ΄ ο τρόπος δηλαδή με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα οινοπνευματώδη ποτά στις διάφορες χώρες σε κάθε εποχή. Προσδιορίζονται οι κοινωνικο-πολιτισμικοί παράγοντες, οι οποίοι αντικατοπτρίζουν και τις διαπολιτισμικές... διαφορές των λαών.  Πόσο επικίνδυνο  είναι το αλκοόλ;     Πώς ορίζουμε τον όρο αλκοολισμός; Το Αλκοόλ στην Ευρώπη, πόσο και τι πίνουν οι Ευρωπαίοι; Το προφίλ του αλκοολικού. Παράγοντες που οδηγούν στην εξάρτηση.. Τέλος, το δράμα η τραγωδία, ή ένδεια....μαρτυρίες σοκ!! Στο Β' τετράμηνο θα ολοκληρωθεί η έρευνα , έχοντας σαν στόχο τον προβληματισμό των εφήβων μαθητών  σχετικά με την αλόγιστη χρήση του αλκοόλ σαν εύκολο τρόπο διασκέδασης και απόδρασης από την καθημερινότητα. Παράλληλα,   θα ενημερωθούν για τα θεραπευτικά  προγράμματα στην Ελλάδα, μαθαίνοντας να λένε ΌΧΙ!! στα συνεχή σφηνάκια. Η λύση είναι η πρόληψη

Τάξη : Β Λυκείου
Υπεύθ. Εκπαιδευτικός: Πουλημένου Χριστίνα
Τίτλος: Τεχνολογικά επιτεύγματα στην Αρχαία Ελλάδα
Ο Αρχαιοελληνικός Πολιτισμός προσέφερε στην ανθρωπότητα την συστηματική και λογική προσέγγιση των πραγμάτων και θεμελίωσε την αδιάκοπη σχέση τεχνολογίας και επιστήμης, μέσα από την οποία εδραιώθηκε μια ρωμαλέα τεχνολογία ,ικανή να στηρίξει έναν αξιοθαύμαστο πολιτισμό. Σύντομες προσεγγίσεις σε διαφόρους τομείς μπορούν να αναδείξουν το υψηλό τεχνολογικό επίπεδο των αρχαίων Ελλήνων , οι οποίοι δια του μύθου είχαν εμπνευστεί ακόμα και θεό τεχνολόγο, τον θεό Ήφαιστο.
Οι μαθητές μας προσεγγίζουν μοναδικές κατασκευές και επινοήσεις των Αρχαίων Ελλήνων , όπως το ευπαλίνειο όρυγμα της Σάμου, το μηχανισμό των Αντικυθήρων, το ξυπνητήρι του Πλάτωνα κ.ά. .